پاسخ قاطع مسکو به تحریم های جدید آمریکا

بعد از این که آمریکا تعداد 38 فرد و شرکت را در روسیه تحریم کرد، مسکو در واکنشی اعلام کرد که منتظر پاسخ سرسخت و قاطع ما باشید.

به گزارش ایسکانیوز، روز گذشته وزارت خزانه داری آمریکا 38 فرد و نهاد روس، از جمله مقامات سیاسی و رهبران تجاری قدرتمند این کشور را در لیست تحریم های خود قرار داد.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: البته ما این حملات فعلی ضد روسیه و هرگونه اقدام جدید از این دست را بدون پاسخی سرسختانه نخواهیم گذاشت اما اول از همه می‌خواهیم توصیه کنیم که واشنگتن توهمش مبنی بر این که می‌تواند با زبان تحریم با ما صحبت کند را کنار بگذارد.

همچنین وزارت امور خارجه روسیه عنوان داشت، هیچ فشاری روسیه را مجبور به تغییر مسیرش نکرده و تحریم‌ها علیه این کشور تنها منجر به ایجاد اتحاد هر چه بیشتر در جامعه روسیه خواهد شد.

این وزارت در ادامه بیانیه خاطرنشان کرد: واشنگتن دیگر انتظار تاثیر مطلوبی از تحریم‌های سابقش را ندارد و سیاستمداران آمریکا به حدی از پوچی رسیده‌اند که تلاش می‌کنند شرکت‌هایی را هدف تحریم قرار دهند که مدت‌هاست روابط تجاری خود با آمریکا را حفظ کرده‌اند؛ روابط تجاری که هزاران شغل به آنها وابسته است.

اخیرا روابط آمریکا و روسیه با کلید خوردن دور جدید اخراج دیپلمات‌ها از جانب دولت‌های دو کشور به بهانه مسموم شدن سرگئی اسکریپال جاسوس سابق روس در سالزبری انگلیس، با ماده اعصاب به میزان چشمگیری تیره شده است.

این تحریم‌های جدید علیه ۲۴ تبعه روس که از هم‌پیمانان نزدیک ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه هستند، اعمال شده است.

روز جمعه وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که این تحریم‌ها در واکنش به اقدام‌های خصمانه از جانب مسکو وضع شده است.

تحریم‌های جدید آمریکا هفت تن از سرمایه‌داران روس و ۱۲ شرکت تحت کنترل آنها را شامل می‌شود. این تحریم‌ها همچنین ۱۷ مقام ارشد روس را در بر می‌گیرد.

بر اساس تحریم‌های وضع شده، دارایی‌های این افراد و شرکت‌ها در آمریکا بلوکه شده و اتباع آمریکایی حق تجارت با آنها را ندارند.

کد خبر: 919808

وب گردی

وب گردی