استاندار ایلام: معضلات اجتماعی استان ناشی از نبودن نشاط نیست

استاندارایلام گفت: معضلات اجتماعی ایلام به خاطر عدم نشاط در مردم نیست بلکه به دلایلی همچون اختلافات و تضادهای سنتی درجامعه و تعصبات قومی و قبیله ای است که نیاز به فرهنگ سازی و فعالیت هنرمندان استان در ترویج رفتار درست فرهنگی است.

به گزارش ایسکانیوز، قاسم سلیمانی دشتکی در دیدار نوروزی با جمعی از هنرمندان استان ایلام، بسیاری از فرهنگ های قومی و سنتی را ارزشمند عنوان کرد و گفت: هنرمندان باید با توجه ویژه به این ارزش ها، نکات مثبت فرهنگ های سنتی را گسترش دهند.

وی افزود: برای افزایش تنوع و نشاط اجتماعی توجه خوبی به افزایش پارک های جنگلی شده و در نظر داریم در هر شهرستان یک پارک بزرگ ایجاد کنیم.

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنانش به موضوع توازن در توزیع بودجه اشاره کرد و تصریح کرد: به دنبال ایجاد توازن در توزیع اعتبارات استان هستیم و قبل از توزیع بودجه به همه ی شهرستان سفر خواهیم داشت.

وی با اشاره به این که در ایام آخر سال مدیران را موظف کردیم در خصوص جذب اعتبارات در مرکز اقدام کنند خاطر نشان کرد: امسال موفق شدیم اعتباراتی که صفر درصد تخصیص داشته به 50 یا 60 درصد برسانیم و در زمینه اعتبارات عمرانی پرداخت های مناسبی انجام شد.

سلیمانی دشتکی حضور مردم ایلام در ایام نوروز در دامن طبیعت و زندگی در زیر چادر را یک سنت حسنه ای دانست که از زمان جنگ تحمیلی به جای مانده است.

این مقام مسئول ادامه داد: در دیدار نوروزی با رئیس جمهور از ایشان دعوت کردیم که به استان سفر کنند و در همین دیدارهای نوروزی با معاون اول رئیس جمهور در خصوص اعتبارات اقتصاد مقاومتی هم مذاکراتی انجام شد.

وی در رابطه با جوانان بیان داشت: استفاده مسئولان از مشاوران جوان در استان و انتصاب جوانان در پست های مدیریتی از جمله کارهایی بود که در حوزه جوانان در این مدت کوتاه انجام شد که حضور 30 مشاور جوان در دستگاه های دولتی از جمله کارهای بی نظیر در کشور است.

استاندار ایلام گفت: در بحث فعالیت های هنری در سه قسمت اقدام کردیم که ساخت برج هنر استان و تأمین اعتبارات آن ، ایجاد یک فرهنگسرای بزرگ برای استان و توجه به فرهنگسراها در استان از اقداماتی بود که در این حوزه صورت گرفته است.

وی هدف رهبری از نامگذاری سال را به عنوان حمایت از کالای ایران را استفاده مردم از کالای ایرانی و هم ارتقای کیفی کالاهای ایرانی توسط تولیدکنندگان دانست و تصریح کرد: این امر می تواند اشتغال زایی و رونق اقتصادی را در کشور به همراه داشته باشد و بنده بلافاصله در بدو ورود خود استفاده از کالای ایرانی را به عنوان بخشنامه به کلیه دستگاه ها ابلاغ کردم.

سلیمانی دشتکی افزود: ایجاد کمیته هنری اربعین در استان می تواند نقاط مثبت اربعین را تقویت می کند و نقاط ضعف آن را هم بیان کند که یکی از مهمترین نقاط ضعف آن برای استان عدم پیوست اقتصادی اربعین برای استان است.

وی اضافه کرد: برای حمایت از کالای ایرانی استفاده از آثار نفیس هنرمندان استان در مراسم ، هدایا و دیگر مراسم دردستور کار قرار گیرد.

استاندار ایلام تأکید کرد: از هر تجلیلی از بزرگان هنر ، فرهنگ و ادب در استان انجام شود حمایت می کنم و البته برگزاری یادواره ها و بزرگداشت شخصیت های استان باید در شأن آنان باشد.

901

کد خبر: 919923

وب گردی

وب گردی