بقا یا سقوط/ کدام تیم نایب قهرمان می شود و کدام تیم سقوط می کند؟

رقابت تیم های بالا و پایین جدول برای بقا و کسب سهمیه آسیایی بسیار زیاد است.

به گزارش ایسکانیوز، امسال شرایط طوری رقم خورد که تیم های لیگ برتر برای بقا و کسب سهمیه آسیایی در بازی ها می جنگند. هرچند قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر مسجل شده با این حال تیم های زیادی هستند که برای نایب قهرمانی تلاش می کنند.

پرسپولیس

تیم فوتبال پرسپولیس موفق شد با شکست تیم پدیده در هفته 27 مسابقات لیگ برتر به عنوان قهرمانی دست یابد. شاگردان برانکو مثل سال گذشته در هفته 27 و سه هفته زودتر جام قهرمانی را بالای سر برد.

پرسپولیس برای یازدهمین بار قهرمان لیگ برتر شده است و درمجموع 17 جام قهرمانی در موزه باشگاه قرارخواهد گرفت.

ذوب آهن

قلعه نویی بار دیگر نشان داد که با هرتیمی که بخواهد می تواند به خواسته اش برسد و کم تر کسی فکر می کرد که این تیم در نیم فصل دوم به جایگاه بالایی برسد. درحال حاضر ذوب آهن با اختلاف یک امتیاز نسبت به استقلال در جایگاه دوم قراردارد و برای تثبیت جایگاهش باید هر سه بازی خود را با پیروزی به پایان برساند.

شاگردان قلعه نویی هم راه سختی مثل استقلال دارند و برای رسیدن به نایب قهرمانی باید نفت تهران،پرسپولیس و فولاد را شکست دهد.

استقلال

تیم فوتبال استقلال از زمان حضور شفر جان تازه ای گرفت و این تیم برای کسب عنوان نایب قهرمانی با دیگر رقیبان در لیگ برتر می جنگد. شاگردان شفر با 47 امتیاز در رده سوم جدول قراردارند و با اختلاف یک امتیاز نسبت به ذوب آهن در رده سوم جای گرفته اند.

استقلالی ها برای نایب قهرمانی سه بازی سخت با گسترش فولاد،پیکان و سپاهان در پیش رو دارند و باید برای رسیدن به هدفشان بیشترین امتیاز را بدست آورند.گسترش و سپاهان که شانس سقوط دارند برای فرار از این موقعیت با تمام توانشان مقابل استقلال در میدان حاضر خواهند شد و به همین خاطر آبی پوشان کار سختی مقابل این دو تیم دارند.

سایپا

تیم فوتبال سایپا که با استقلال هم امتیاز بوده در رده 4 جدول قراردارد و در هفته های اخیر لیگ برتر بهترین عملکرد را داشته و حتی شاگردان دایی موفق شدند در هفته اخیر پرسپولیس قهرمان را شکست دهند.

تیم دایی با توجه به میانگین سنی که دارد بهترین جایگاه را بدست آورده و نارنجی پوشان شانس بالایی برای کسب سهمیه آسیایی دارد.

سایپا نسبت به دیگر تیم های بالا جدول شانس بیشتری برای نایب قهرمانی دارد و این تیم باید به مصاف پیکان، گسترش فولاد و سیاه جامگان برود.

پیکان

آقا معلم در هفته های گذشته نتایج خوبی نگرفت و از تیم های سایپا،ذوب آهن و استقلال فاصله گرفت. پیکان با 42 امتیاز در جایگاه 5 جدول قراردارد. پیکان به نوعی برای کسب سهمیه آسیایی باید به مصاف استقلال، سایپا و استقلال خوزستان برود. دو تیم که برای نایب قهرمانی و یک تیم هم برای بقا در لیگ برتر در میدان حاضر خواهد شد و با توجه به این موضوع شاگردان جلالی راه سختی در پیش دارند و باید بیشترین امتیاز را از سه بازی خود بدست آورند.

سیاه جامگان

تیم فوتبال سیاه جامگان با شکست از استقلال سقوطش به لیگ دسته یک قطعی شد و با 15 امتیاز در قعر جدول مسابقات قراردارد.شاگردان مهابادی هرچه تلاش کردند تا برای بقا در لیگ امتیاز بدست آورند موفق نشدند و درنهایت به یک دسته پایین تر سقوط کردند.

نفت تهران

نفت تهران دومین تیم است که شانس سقوط به دسته پایین را دارد و این تیم با 24 امتیاز در رده 15 جدول قراردارد و برای فرار از سقوط باید با حریفانی مثل پدیده، پارس جنوبی و ذوب آهن بازی کند. باید دید شاگردان افاضلی موفق به شکست حریفان خود در ادامه را خواهند شد یا این تیم با همه مشکلاتی که دارد به دسته پایین تر سقوط خواهد کرد.

استقلال خوزستان

شاگردان ویسی سومین تیم بوده که شانس سقوط دارد و با 26 امتیاز در جدول لیگ برتر در جایگاه 14 قرار دارد. استقلال خوزستان باید در 3 هفته باقی مانده مسابقات لیگ برتر به مصاف تیم های پیکان،نفت آبادان و سپاهان برود.

این تیم از دو بازی اخیر خود یک برد و یک باخت داشته و باید دید در بازی بعدی خود چه نتیجه ای کسب خواهد کرد.

سپیدرود رشت

سپیدرود همانند تیم های استقلال خوزستان و پدیده 26 امتیاز دارد و این تیم هم شانس زیادی برای سقوط دارد و برای بقا در لیگ برتر باید هر سه بازی خود را ببرد تا با خیال راحت برای فصل آینده خودش را آماده کند.

شاگردان کریمی در این فصل مشکلات زیادی داشتند و به همین خاطر نتایج مطلوبی کسب نکرده اند.

این تیم باید در ادامه به مصاف تراکتور، فولاد و پرسپولیس برود و شاگردان کریمی نسبت به تیم های دیگر راه دشوار تری در پیش دارند و باید دید قرمزپوشان چه نتیه ای کسب خواهند کرد.

پدیده

تیم فوتبال پدیده که شانس سقوط دارد باید در بازی های بعد بیشترین امتیاز را بگیرد تا این تیم همانند دیگر نماینده آستان قدس رضوی سیاه جامگان به دسته پایین تر سقوط نکنند.

پدیده باید در ادامه مسابقات به مصاف سیاه جامگان، گسترش فولاد و نفت تهران برود. البته شاگردان مهاجری در صورتی که 6 امتیاز دیگر به خاطر طلب پراهیچ از دست بدهند بدون شک به دسته پایین سقوط خواهند کرد.

سپاهان

سپاهان هم دیگر تیم لیگ برتری بوده که با 28 امتیاز شانس سقوط دارد. البته احتمال سقوط سپاهان نسبت دیگر تیم ها خیلی ضعیف است و این تیم اگر از حریفان خود صنعت نفت، استقلال و استقلال خوزستان شکست بخورد لیگ یکی خواهد شد.

600

کد خبر: 919932

وب گردی

وب گردی