دو متهم در ایستگاه اعدام/رای پرونده اعضای باند قتل‌های سریالی گلستان در دیوان عالی کشور تایید شد

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت:دادگاه انقلاب گرگان که متهمان ردیف اول و دوم این پرونده‌ی ۸ هزار صفحه‌ای را به اعدام در ملاعام و متهم ردیف سوم را به نفی بلد (تبعید) محکوم کرده بود، در دیوان عالی کشور تایید شد.

به گزارش ایسکانیوزهادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان گفت: دادگاه انقلاب گرگان متهمان ردیف اول و دوم این پرونده‌ ۸ هزار صفحه‌ای را به اعدام در ملاءعام و متهم ردیف سوم را به نفی بلد (تبعید) محکوم کرده بود که این حکم در دیوان عالی کشور تایید و پس از طی مراحل قانونی، اجرا خواهد شد.


وی افزود: این باند سه نفره، ۸۰ فقره سرقت مسلحانه و ۱۳ قتل را در فاصله سال‌های ۷۹ تا ۹۴ در استان‌های گلستان و مازندران مرتکب شدند.

رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه بیان کرد: رسیدگی به این پرونده پس از اعلام نظر دیوان عالی کشور به اتهام افساد فی الارض و محاربه از بهمن ۹۵ در دادگاه انقلاب گرگان آغاز شده بود.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: اعضای باند معروف به " قتل‌های سریالی "، بهار ۹۴ به دنبال تشکیل پرونده قتل راننده سواری در دادسرای عمومی و انقلاب گرگان، شناسایی و دستگیر شدند.

به گفته هاشمیان، بررسی اسلحه توسط کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی استان گلستان نشان داد با این اسلحه، در سال‌های گذشته نیز چندین سرقت مسلحانه و قتل در استان‌های گلستان و مازندران انجام شده است و به این ترتیب یکی از سارقان که از مجرمان سابقه‌دار بود، شناسایی و دستگیر شد.

وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان داد، این فرد از چند سال پیش همراه پسرش و فرد دیگری اقدام به سرقت‌های مسلحانه می‌کرد که در یک عملیات ضربتی، آن‌ها نیز دستگیر شدند.

این مقام قضایی در ادامه افزود: اعضای این باند، دام، انواع ماشین آلات کشاورزی، موتور آب، موتورسیکلت و خودرو‌های سواری را سرقت می‌کردند و در صورت مقاومت مال باختگان، آنان را نیز با اسلحه به قتل می‌رساندند.

میزان

700

کد خبر: 919941

وب گردی

وب گردی