تشییع پیکر روزنامه‌نگار ۹۸ساله در رفسنجان

پیکر نعمت‌الله‌زاده ماهانی، روزنامه‌نگار پیشکسوت استان کرمان و کشور صبح امروز تشییع و در قطعه هنرمندان آرامستان رفسنجان به خاک سپرده شد.

به گزارش ایسکانیوز، پیکر این روزنامه نگار فقید پیش از ظهر امروز ۱۸ فروردین ماه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و جمعی از مسئولان شهرستان رفسنجان از منزل وی تا آرامستان تشییع شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان در حاشیه مراسم تشییع این روزنامه‌نگار فقید اظهار کرد: مرحوم نعمت‌الله‌زاده یکی از شخصیت‌های بزرگ استان کرمان و صاحب امتیاز یکی از قدیمی‌ترین روزنامه‌های کرمان بوده است.

محمدرضا علیزاده افزود: با توجه به اینکه نعمت‌الله‌زاده شخصیت فرهنگی و رسانه‌ای بود تعداد زیادی از فعالان رسانه‌ای که در سیستم نشریات وی کار کردند از تجربیات ارزشمند آن مرحوم استفاده کردند.

وی بیان کرد: درگذشت این روزنامه‌نگار پیشکسوت کشورمان ضایعه بزرگی برای جامعه رسانه کشور است که هم به خانواده نعمت‌الله‌زاده ماهانی و هم به جامعه رسانه کشور تسلیت می‌گویم.

به گزارش ایسنا، مرحوم حاج سید مهدی نعمت الله زاده ماهانی در اول مهر ۱۲۹۹ مصادف با روز میلاد مسعود حضرت ولی عصر (عج) در ماهان به دنیا آمد. پدر ایشان مرحوم حاج سید جعفر و مادرشان بی بی زهرا بیگم بود.

تحصیلات ابتدایی خود را در ماهان و تحصیلات نیمه تمام متوسطه را در کرمان به پایان رساند. پس از طی یک دوره کوتاه آموزش در سال ۱۳۱۷ به استخدام وزارت بهداری وقت درآمد.

دوران خدمت او همزمان با سال های پردرد و محنت جنگ و شیوع بیماری های مختلف در مناطق مختلف استان خاصه روستاها بود تلاش پیگیر او در ریشه کنی مالاریا و کمک به ارتقاء سطح بهداشت روستاها زبانزد خاص و عام بود.

در سال ۱۳۳۱ مجوز انتشار نشریه نور عرفان را دریافت کرد و به جدیت به کار روزنامه نگاری مشغول شد. سال ۱۳۴۷ از خدمت بازنشسته و در سیرجان و رفسنجان به کشاورزی پرداخت.

پس از سال ها خدمت در نقاط مختلف استان در نهایت از سال ۱۳۵۳ در رفسنجان مقیم و تا پایان عمر در همین شهر اقامت داشت با آغاز جنگ تحمیلی به عنوان نیروی بسیجی داوطلبانه به جبهه ها رفت و تجربیات دوران خدمت خود را به کار کمک به مجروحین جنگ گرفت.

در جریان همین ماموریت های داوطلبانه مورد اصابت ترکش نیز قرار گرفت. سال ۱۳۸۱ مجوز انتشار نشریه استقامت را دریافت که همچنان و تا آخرین روزهای عمر راهنما و انگیزه قدرتمند کار انتشار استقامت بود.

مرحوم نعمت الله زاده در شامگاه پنجشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ دار فانی را وداع گفت. او آخرین بازمانده نسل روزنامه نگاران دهه ۳۰ و کهن سال ترین روزنامه نگار کشور بود. روحش شاد و یادش گرامی.

901

کد خبر: 919959

وب گردی

وب گردی