۲۳عنوان برنامه بزرگداشت هفته هنر در آذربایجان غربی برگزار می شود

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی از برگزاری ۲۳ عنوان فرهنگی و هنری به مناسبت بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در استان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، احد هوشمند بعد از ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه هفته هنر انقلاب اسلامی از ۲۰ تا ۲۶ فروردین ماه سالجاری در استان برگزار می شود اظهارداشت: برگزاری عصر خاطره و رونمایی از کتاب جامانده، جشن هنر انقلاب و تقدیر از هنرمندان و اصحاب رسانه، چهار عنوان نمایشگاه تجسمی با موضوع «حمایت از کالای ایرانی» اکران فیلمهای برتر جشنواره فیلم حسنات و تقدیراز عوامل فیلم کوتاه «شکلات» اکران اختصاصی فیلم سینمایی «به وقت شام» برای هنرمندان از اهم این برنامه هاست.

وی ورکشاپ مینیاتور هنر ایرانی، عصر شعر «چکامه های رجب» در حضور نماینده ولی فقیه در استان و فستیوال نمایش بچه های مسجد(چهل فانوس) را از دیگر برنامه های فرهنگی ستاد گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در آذربایجان غربی عنوان کرد.

هوشمند ادامه داد: ویژه برنامه موسیقی محلی مضرابی برای آفتاب، زیارت مزار شهدای روستایی در استان، دیدار با خانواده معظم شهدا، عصر شعر انقلاب، ارائه بلیط نیم بها سینماها در طول هفته هنر انقلاب ، تولید مستند روحانیت و دیدار کارکنان و هنرمندان با استاندار آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، اعضای کمیسیون فرهنگی و تبلیغات رسانه ای و محیطی را از دیگر برنامه هایی هستند که به مناسبت گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در استان برگزار می شوند.

اکران سه فیلم برتر در روستاهای آذربایجان غربی

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی همچنین از اکران سه فیلم برتر سینما همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی در روستاهای استان خبر داد و اضافه کرد: این نمایش در حال حاضر در سه روستا بخش انزل ارومیه برنامه ریزی شده و برنامه های احتمالی آتی اطلاع رسانی خواهد شد.

وی، یادآور شد: اجرای تبلیغات محیطی، تبلیغ در فضای مجازی، ارائه یادداشت ها در خصوص تبیین هنر انقلاب اسلامی از برنامه های جانبی حوزه هنری استان به مناسبت آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی است.

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی، با بیان بودجه ۶۵۶ میلیون تومانی حوزه هنری استان در سال ۹۶، تصریح کرد: بودجه حوزه هنری استان در راستای پرداخت حقوق و مزایای اعضا و کارکنان و همچنین در سایر هزینه های این حوزه مصرف می شود.

مستند روحانیت آذربایجان غربی امسال تهیه می شود

وی، عنوان کرد: در سال گذشته ۱۱۰ عنوان برنامه در حوزه هنری آذربایجان غربی برنامه ریزی و اجرا شده حوزه دفاع مقدس، حوزه سبک زندگی، حوزه انقلاب و حوزه خانواده را شامل می‌شود.

هوشمند همچنین از تولید مستند روحانیت آذربایجان غربی همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: این مستند با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه هنری استان و شورای روحانیت ارومیه در راستای شناسایی و معرفی علمای تاثیرگذار استان تولید خواهد شد.

وی با بیان اینکه این مستند در بخش اول در ۱۰ قسمت یک ساعتی تولید و تدوین شده است گفت: در این مستند زندگینامه روحانیون شاخص و پیشکسوت اهل شیعه و تسنن استان که در حوزه اجتماعی، تبلیغی، عمران و آبادانی فعالیت داشته اند به نمایش گذاشته شده است.

901

کد خبر: 919966

وب گردی

وب گردی