تمدید مهلت ثبت نام در مسابقات سراسری قرآن کریم / ثبت نام در  سایت رسمی مسابقات قرآن 

رئیس  مرکز امور قرآنی سازمان  اوقاف و امور خیریه از تمدید مهلت ثبت نام در چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه بزرگسالان تا ۳۰ فروردین ماه سال جاری خبر داد . 

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی حسینی بابیان این مطلب افزود: مهلت ثبت نام در بخش آوایی مسابقات در رشته های حفظ و قرائت و اذان و دعاخوانی تا ۳۰ فروردین و بخش معارفی تا ۱۰ اردیبهشت تمدید شده است. حجت الاسلام حسینی افزود چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه بزرگسالان در سال جاری در دو رشته آوایی انفرادی شامل رشته‌های حفظ5، 10، 20 و حفظ کل، قرائت، ترتیل ، دعاخوانی و اذان ویژه برادران و در رشته های معارفی شامل تفسیر نمونه سوره حجر، حفظ و معارف موضوعی قرآن کریم و حفظ و معارف احادیث در سراسر کشور برگزار می‌شود.
حسینی با اشاره به اینکه شرکت کنندگان مجاز هستند به صورت همزمان در یکی از رشته های آوایی انفرادی و معارفی شرکت نمایند، افزود: آزمون رشته های معارفی در مرحله شهرستانی به صورت الکترونیکی برگزار می شود . وی افزود در بخش معارفی رشته تفسیر و معارف قرآن نیز ویژه برادران و خواهران اهل سنت، منبع مطالعاتی مستقلی در نظر گرفته شده است که علاقه مندان اهل سنت می توانند در این رشته شرکت نمایند.
وی در خصوص شرایط شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات اظهار داشت: داشتن تابعیت ایرانی در مسابقات فردی و گروهی ، عدم اشتغال به تحصیل در مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش، داشتن حداقل سن 18 سال و حداکثر 40 سال از شرایط شرکت در این مسابقه است.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با بیان اینکه افرادیکه سن آنها زیر 18 سال بوده اما دانش آموز نیستند می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند، گفت: دانش آموزان بالای 18 سال باید در مسابقات دانش آموزی شرکت کنند.
به گفته‌ی حسینی سقف سنی حداکثر 40سال شامل بخش معارفی مسابقات نمی شود و افراد با حداقل سن 18 سال می توانند در مسابقه معارفی شرکت کنند.
وی با اشاره به اینکه این مسابقات در محل سکونت هر شرکت کننده در هر شهرستان برگزار می شود، گفت: شرکت کنندگان فقط می توانند در مسابقات یک شهرستان شرکت کنند در غیر اینصورت در هر مرحله از مسابقات که خلاف موضوع اثبات شود، موجب حذف شرکت کننده خواهد شد .
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف گفت: علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام در این دوره از مسابقات به سایت رسمی مسابقات قرآن به آدرس quraniran.ir و یا به ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان‌ها مراجعه کنند.
حسینی با بیان اینکه شاغلان اداره‌های دولتی و غیردولتی با ارائه گواهی می توانند در مسابقات شهرستان خود شرکت کنند، گفت: طلاب حوزه‌های علمیه و دانشجویان صرفا در طول مدت تحصیل و سربازان در طول مدت خدمت نظام وظیفه با ارائه گواهی معتبر می توانند در شهرستان محل تحصیل یا خدمت در این دوره از مسابقات سراسری ثبت نام کنند.

۷۰۵

کد خبر: 919980

وب گردی

وب گردی