دیدار بن سلمان با بزرگترین تأمین کننده مالی ارتش رژیم صهیونیستی

روزنامه صهیونیستی کالکالیست از دیدار ولیعهد سعودی با سابان یکی از بزرگترین تأمین کنندگان مالی ارتش رژیم صهیونیستی و حزب دموکرات آمریکا خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، روزنامه اقتصادی صهیونیستی " کالکالیست " در گزارشی که در پایگاه خبری خود منتشرکرد،اعلام نمود :بن سلمان در دیدار هفته گذشته خود در شهر بورلی هیلز در حاشیه دیدار از آمریکا به «سابان» گفت باید دوره جدیدی در روابط تل آویو و ریاض آغاز شود.

این روزنامه افزود: هدف دیدار بن سلمان با سابان که دارای تابعیت آمریکایی نیز می باشد بحث در خصوص سهم وی در پروژه های فنی و فرهنگی بوده است چرا که این فرد اخیراً در جریان سرمایه گذاری در زمینه فیلم سازی و تولید سریال ،ثروت زیادی به دست آورده است و از سهم زیادی در بسیاری از موسسات رسانه ای در آمریکا و رژیم صهیونیستی برخوردار است.

این روزنامه ادامه داد: دیدار بن سلمان و سابان در زمینه فعالیت های اخیر وی در عرصه تولیدات سینمایی ورسانه ای و افتتاح پروژه های فرهنگی و رسانه ای در عربستان بوده است، دیدار این دو پس از توافق عربستان با شرکت AMC برای ساخت سینما در نقاط مختلف عربستان انجام شده است.

همچنین این روزنامه عبری زبان اعلام کرد: بن سلمان سابان را در جریان برنامه های خود برای کاهش محدودیت های ناشی از تفسیرهای افراطی از دین در جامعه عربستان قرار داد. ولیعهد عربستان همچنین درباره افق های آینده عربستان تاکید کرد: برای متنوع کردن منابع اقتصادی عربستان تلاش می کند که از جمله آنها تلاش برای تحول در عرصه فرهنگی این کشور است.

لازم به ذکر است سابان از بزرگترین تأمین کنندگان مالی حزب دموکرات در آمریکاست که به حمایت از هیلاری کیلنتون در جریان انتخابات ریاست جمهوری پرداخت.

سابان هر ساله با برگزاری یک اجلاس برای جمع آوری کمک برای ارتش اسرائیل در لس انجلس اقدام می کند و به عنوان فردی فعال در عرصه رسانه و تولیدات سینمایی مشارکت بسیاری از هنرمندان مشهور آمریکایی را برای شرکت در این اجلاس جلب می کند.

دیدار بن سلمان با این سرمایه گذار صهیونیست در سفر ولیعهد عربستان به آمریکا در اروپا انجام شد. وی پس از سفر به فرانسه از اسپانیا نیز دیدار خواهد کرد.

کد خبر: 919987

وب گردی

وب گردی