پناهنده شدن دختر صدام به اردن

رئیس پارلمان اردن از پناهنده شدن رغد صدام به اردن خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری سومریه نیوز عراق، عاطف الطراونه رئیس پارلمان اردن امروز تاکید کرد: رغد صدام به اردن پناهنده شده است.

این در حالی است که او گفت: در صورت اثبات حمایت او از تروریسم، دولت اردن او را (به عنوان پناهنده) نخواهد پذیرفت.

الطراونه در مصاحبه با روزنامه «الیوم السابع» مصر گفت: «هیچ یک از سران عراق در اردن حضور ندارند. رغد صدام حسین، دختر صدام هم به اردن پناهنده شده است. ما عرب هستیم و از مسئله پناهندگی و تعهدات مربوط به آن اطلاع داریم.

او گفت: «میزبانی او ناقض قانون اردن نیست؛ زیرا اردن هر شهروند اردنی یا هر فرد بیگانه‌ای را که به کشور‌های همسایه تعرض کند، محاکمه می‌کند و از او بازجویی خواهد شد و در نهایت قانون، تعیین کننده خواهد بود.»

الطراونه در پاسخ به سوالی در خصوص حمایت او (رغد صدام حسین) از تروریسم گفت: «این مسئله به مراجع قضایی مربوط است و در صورت محکومیت او یا دیگری، اردن به او پناه نخواهد داد.»

او افزود: «برای اقامت او در اردن قوانینی وجود دارد. او مهمان است و هیچ اقدامی برخلاف چارچوب قانون اردن مرتکب نشده و هیچ فعالیت سیاسی در خاک اردن انجام نداده است که به عراق آسیب وارد کند.»

گفتنی است، دولت عراق در ۵ فوریه ۲۰۱۸ با انتشار یک فهرست، نام ۶۰ تن از افرادی را که تحت پیگرد هستند، اعلام کرد که دختر صدام یکی از این شصت نفر بود.

کد خبر: 920002

وب گردی

وب گردی