پیش فروش 4 هزار موتورسیکلت برقی در خرداد ماه کلید می‌خورد

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان از انعقاد قرارداد 4 هزار موتور سیکلت برقی به ارزش 4 میلیون دلار خبر داد و گفت: این موتورسیکلت ها در خرداد ماه سال‌جاری پیش فروش خواهند شد.

محمد خورده چی مدیرعامل شرکت مهندسی توسعه جذب خورشید انرژی گهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ از انعقاد قرارداد 4هزار موتور سیکلت برقی به ارزش 4 میلیون دلار خبر داد و گفت: این موتورسیکلت‌ها در خرداد ماه سال‌جاری پیش فروش خواهند شد.

او هدف از ورود این موتورسیکلت‌ها به کشور را در راستای پاکسازی محیط‌زیست عنوان کرد و گفت: این موتورسیکلت‌ها جدیدترین طرح ایمارک بوده که در حال حاضر در هلند و اسپانیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این موتورسیکلت‌های برقی دارای قدرت و استحکام بالا و باتری آن از نوع لیتیوم است که می توان گفت بیش از 5 سال دوام دارد.

خورده‌چی تاکید کرد: این موتور سیکلت دارای قدرت 3هزار و 200 وات است که 11 میلیون تومان ارزش گذاری شده است. در صورتی که در کشور با قیمت فعلی دلار به ارزش 7 میلیون و 700 هزار تومان در بازار عرضه خواهد شد. در این خصوص با شهرداری و شرکت کنترل هوای پاک مذاکراتی صورت گرفته است که دو میلیون و 500 هزار تومان یارانه پرداخت کنند.

او افزود: با توجه به بررسی‌ها و تحقیقات انجام شده امیدورایم این موتورسیکلت‌ها مورد استقبال قرار بگیرد.

مدیرعامل شرکت مهندسی توسعه جذب خورشید انرژی گهر اضافه کرد: بعد از خرید 4 هزار موتورسیکلت، نخستین کار بحث مونتاژ آن است. قطعاتی که از نظر قیمت برای کشور مقرون به صرفه است، در کشور تولید و مابقی از خارج وارد خواهد شد.

خورده‌چی افزود: مدت زمان شارژ این موتورسیکلت 6 تا 8 ساعت است که می تواند 95 کیلومتر را طی کند. در همین راستا تفاهم نامه‌ای را با پژوهشگاه نیرو در رابطه با ساخت باتری لیتیوم در دستور کار داریم، همچنین لاستیک، فنر و قطعات پلاستیکی در داخل کشور تولید خواهد شد.

او از استقرار 10موتورسیکلت با تمام ابزارها و امکانات به عنوان امدادرسان در جنوب، شرق، غرب و شمال تهران خبر داد و گفت: در همین زمینه قراردادی با شرکت سروشان امضا خواهیم کرد تا بتوانیم خدمات پس از فروش مناسبی را ارائه دهیم.

خورده‌چی گفت: البته باید گفت با ورود 4 هزار موتورسیکلت برقی نیز آلودگى 16 در صدى بیش از سه میلیون موتورسیکلت در تهران و 11 میلیون در کشور، کاسته نمی‌شود.

گفتنی است این شرکت در حوزه شرکتهای دانش بنیان مرکز رشد پژوهشگاه نیرو فعالیت می کند.

402

کد خبر: 920063

وب گردی

وب گردی