جزئیات ساخت 3 طرح جدید PDH، GTP و GTO در صنعت پتروشیمی

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس از آغاز مطالعات اقتصادی اجرای سه طرح PDH، GTP و GTO در منطقه انرژی‌بر پارسیان و پائین‌دستی پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ رسول اشرف زاده، با بیان اینکه در راستای سیاست تکمیل زنجیره های ارزش در صنعت پتروشیمی، مطالعات احداث یک مجتمع PDH به منظور استفاده از خوراک پروپان تولیدی پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس آغاز شده است، گفت: علاوه بر این با ساخت و بهره‌برداری از ان جی ال 3200 یا پالایشگاه گاز یادآوران امکان تامین خوراک پایدار پتروشیمی بندرامام فراهم می شود.

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اعلام اینکه همزمان با ساخت و تکمیل طرح پتروشیمی گچساران به دنبال استفاده از خوراک مازاد اتیلن این طرح پتروشیمی هستیم، تصریح کر: بر این اساس اجرای پروژه‌ای در بخش پایین دستی پتروشیمی گچساران پیش بینی شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه با اجرای این طرح از حدود 400 هزار تن اتیلن مازاد خط لوله دنا برای تکمیل بیشتر زنجیره‌های ارزش استفاده خواهد شد، بیان کرد: از سوی دیگر پس از بهره برداری از پالایشگاه گاز یادآوران، اتان تولیدی به پتروشیمی بندرامام منتقل می‌شود و وقتی ان اف بندرامام خوراکش را تامین کند، اتان مازاد داریم که اجرای واحد الفین دوم یک میلیون تنی در پتروشیمی بندرامام در دستور کار قرار گرفته است.

او با یادآوری اینکه در راستای توسعه متوازن در هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، اجرای همزمان یک مجموعه GTP و GTO(تبدیل گاز متان به اولفین) در منطقه انرژی بر پارسیان در دستور کار قرار گرفته است، تایکد کرد: هزینه مورد نیاز برای طرحهای GTP و GTO پارسیان حدود 1.3 میلیارد دلار برآورد شده است.

اشرف زاده افزود: در منطقه چابهار هم اجرای یک طرح متانول در برنامه بوده و روی پایین دست آن کار می‌کنیم.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در پایان خاطرنشان کرد: مجوز ساخت این واحد جدید متانول اخذ شده و هم اکنون مجوزهای این طرح‌ها گرفته شده و به دنبال تامین فاینانس آن هستیم.

402

کد خبر: 920087

وب گردی

وب گردی