به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت سردار محمدحسن طوسی پیام مشترکی از سوی آیت‌الله طبرسی، نماینده ولی‌فقیه در استان و محمد اسلامی،استاندار مازندران منتشر شد.

به گزارش ایسکانیوز، متن پیام بدین شرح است :

بسم رب الشهدا و الصدیقین

شهادت اوج کمال انسان و از مقدّس‌ترین مفاهیم معارف الهی است، آنگاه که انسان تمام هستی خود را یکجا نثار معبود می‌کند و قطره وجودش به دریای بیکران هستی مطلق می‌پیوندد.

شهدا، با نثار گوهر هستی خود در راه حق و حفظ کیان اسلام، انقلاب و کشور، وجود والای خود را به حق پیوند زدند و در تاریخ ایران اسلامی ماندگار و به الگویی راستین بدل شدند.

در مکتب توحیدی اسلام،از خود گذشتگی در راه خدا و دفاع از حق در بالاترین حد، ارزشگذاری شده است و فرهنگ ایثارگری و شهادت طلبی در متن اسلام از درخشش و ویژگی برجسته‌ای برخوردار است

سردار سرلشگر شهید محمد حسن طوسی، یکی از جلوه های عظیم و ماندگار مقاومت و شجاعتِ مردان خالص و از جان گذشته و بی‌ادعای سرزمین ولایی مازندران است.

نقش موثر، ارزنده و کلیدی این شهید بزرگوار و از جان گذشته در عملیات "والفجر 8 " که یکی از عملیات‌های غرورآفرین در 8 سال رویایی با جهان خصم بود برای همیشه در کتاب سترگ حماسه دوران دفاع مقدس ثبت و ضبط خواهد بود تا جایی که مقام معظم رهبری در وصف شجاعت این شهید عزیز فرمودند : " شجاعت و فعالیت شهید طوسی در صحنه جنگ منجر به کسب فتوحات، سرافرازی و افتخاری ابدی گردید" .

او و جوانان حماسه‌ساز انقلابی و هم رزمان مجاهدش در لشکر 25 کربلا با شجاعت، همت جهادی و اشراف و تدبیر قوی اطلاعاتی، موجبات رقم خوردن عملیاتی بزرگ و اعجاب انگیز را برای صف شکنان و لشکریان پیروز جبهه اسلام فراهم آوردند که پس از گذشت سالها، ایده‌های طراحی آن مورد توجه نظریه پردازان بزرگ نظامی دنیا است.

سردار شهید محمدحسن طوسی، شهدای والامقام شهرستان نکا بویژه شهدای مدافع حرم آل‌الله، گام در راهی گذاشتند که سرمشق والای آن حضرت امام حسین (ع) بود و با تقدیم خون خود، الگویی متعالی برای جوانان این مرز و بوم باقی گذاشتند تا در راه دفاع و پاسداری از کیان این مرز و بوم از سرچشمه زلال آن آموزه های جاودان سیراب شوند.

بزرگترین مجاهدت در تبعیت از راه شهدا درک اهداف حقیقی آنهاست. امروز مهم ترین تکلیف ما در برابر عظمت و عزت خلق شده به همت شهدا، حفظ اصول و مبانی انقلاب اسلامی و تلاش برای خدمتگزاری بیشتر به مردم است و همه مدیران و دست‌اندرکاران امور مردم باید با اعتقاد قلبی و عزم راسخ و عمل به وصیت نامه شهدا در راستای سربلندی نظام الهی و خدمت بی‌منت تلاش کنند.

این جانبان؛ یاد و خاطره آن مجاهد و مرد میدان‌های سخت، شهید والامقام سردار محمد حسن طوسی، بیش از 430 شهید گلگون کفن شهرستان نکا، شهدای دوران ساز مدافع حرم آل الله و پدر شهیدان طوسی را گرامی می داریم و از آستان خداوند قادر متعال مسالت داریم تا توفیق گام نهادن در راه و مسیر متعالی شهیدان را برای همه جویندگان و پاسداران آرمان‌های انقلابی آن گلگون کفنان نصیب فرماید.

امید است همه ما با الگو گرفتن از این مردان راستین و صادق در سایه منویات مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) در سال مزین به" حمایت از کالای ایرانی" پرتلاش‌تر در میدان سربلندی، شکوفایی و آبادانی ایران عزیز و مازندران سرسبز، حاضر باشیم.ان شاء الله تعالی..

نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری

محمد اسلامی، استاندار مازندران.

901/900

کد خبر: 920097

وب گردی

وب گردی