ایران می تواند در حوزه کنترل بیماری مالاریا و سرخک به ونزوئلا، کمک های موثری کند

وزیر بهداشت در دیدار وزیر امور خارجه ونزوئلا با اشاره به توانمندی های ایران در حوزه دانش پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی، گفت: در بخش هایی مثل تولید دارو، در منطقه شناخته شده ایم و سالهاست که در حوزه پزشکی در رتبه نخست منطقه قرار داریم.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سید حسن هاشمی در دیدار وزیر امور خارجه ونزوئلا با تاکید بر این که در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی ایران و ونزوئلا می توانند همکاری های گسترده ای داشته باشند، افزود: شرکت های ونزوئلایی می توانند از ظرفیت شرکت های دارویی ایرانی برای تولید دارو با نام و برند خودشان استفاده کرده و علاوه بر تامین نیازهای این کشور، از طریق صادرات نیز ثروت آفرین باشند.

دکتر هاشمی افزود: ایران در شرایطی در منطقه خاورمیانه توانسته به پیشرفت و موفقیت برسد که در این منطقه، تروریست ها حضور دارند و طمع قدرتهای بزرگ، چندین دهه است منطقه را آشوب زده کرده است.

وی با بیان این که بیش از 35 سال است که تحریم هستیم اما توانسته ایم به پیشرفت های قابل توجهی در حوزه های مختلف از جمله پزشکی دست پیدا کنیم، گفت: ایران می تواند در حوزه کنترل بیماری مالاریا و سرخک به ونزوئلا، کمک های موثری کند.

وزیر بهداشت با اشاره به این که نمایشگاه توانمندی های ایران در حوزه سلامت و دارو می تواند با کمک سفرای دو کشور در تهران یا کاراکاس برگزار شود، افزود: در قرن 21 چیزی به نام تحریم وجود ندارد و این سلاح، دهه های زیادی است که قدیمی شده است و تاب آوری و مقاومت ملت ها در مقابل جنگ روانی و اقتصادی قدرتهای شرور دنیا، مهم است.

دکتر هاشمی در پایان ابراز امیدواری کرد تا در حوزه دارو، واکسن و تجهیزات پزشکی بتوانیم به ونزوئلا، کمک کنیم.

701

کد خبر: 920100

وب گردی

وب گردی