افزایش حقوق در شورای حقوق و دستمزد غیرقانونی است

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی افزایش حقوق ها در شورای حقوق و دستمزد غیرقانونی از 35 تا 50 درصد را غیرقانونی دانست و گفت: مجلس و دیوان عدالت اداری باید نقش قانونی و نظارتی خود را ایفا کنند.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز - یکشنبه - مجلس در تذکری گفت: براساس تبصره 19 بودجه 97، حداکثر افزایش حقوق 20 درصد است ، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی به معاون اول رییس جمهوری نامه رسمی برای افزایش بیشتر داده و در شورای حقوق و دستمزد نیز برخی حقوق ها به صورت غیرقانونی از 35 تا 50 درصد افزایش یافته است.
وی افزود: این اتفاق در حالی است که مجلس افزایش حقوق ها را به صورت پلکانی تعیین کرده است یعنی قرار است حقوق بالای پنج میلیون، پنج درصد و حقوق کمتر از دو میلیون 20 درصد افزایش پیدا کند حال این که در ابتدای سال که هنوز مرکب قانون خشک نشده، قانون دور زده می شود.
وی همچنین با انتقاد از سود بانکی 21 درصد گفت: با این سود بانکی چگونه قرار است از تولید داخلی حمایت شود؟ لازم است مصوبات مجلس در این باره اجرایی شود.

**در مورد عدم رفع موانع کسب و کار تحقیق و تفحصی در مجلس تهیه شود

تقی کبیری نماینده مردم خوی در ادامه جلسه علنی امروز مجلس در تذکری گفت: طبق گزارش بانک جهانی در شاخص‌های بهبود کسب و کار، ایران در سال‌های 2014 و 2016 ارتقای رتبه داشته که این امر به موجب فرآیندها و رویکردها بوده است.
وی افزود: شاهد حضور نامنظم اعضای دولت در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی هستیم که نشان از ناکارایی و اثربخشی آن دارد.
کبیری ادامه داد: ما نباید صرفا به ارائه چنین گزارش‌هایی اکتفا کنیم باید علاوه بر بررسی این گزارش‌ها تحقیق و تفحص انجام دهیم و مواردی از قانون که اجرا نشده را پیگیری کنیم.

**اعلام وصول طرح نحوه بررسی طرح‌ها و لوایح فوریتی در مجلس
محمد علی وکیلی عضو هیات رییسه مجلس در جلسه علنی امروز خانه ملت اعلام کرد: طرح اصلاح ماده 159 آیین نامه داخلی مجلس درباره‌ نحوه بررسی طرح‌ها و لوایح فوریتی در جلسه علنی امروز مجلس اعلام وصول شد.

منبع: ایرنا

305

کد خبر: 920151

وب گردی

وب گردی