بانوی گرجستانی در حرم رضوی به دین اسلام مشرف شد

بانوی جوان اهل کشور گرجستان که برای نخستین بار به حرم امام رضا(ع) مشرف شده بود، با حضور در دفتر مدیریت امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی و گفتن شهادتین مسلمان شد و مذهب تشیع را برگزید.

به گزارش ایسکانیوز، «ماریامی جاواخیشویلی» بانوی 19 ساله‌ای است که ساکن شهر تفلیس گرجستان است با حضور در حرم مطهر رضوی و اقرار به وحدانیت پروردگار و رسالت نبی مکرم اسلام(ص) و امامت حضرت امیرالمومنین علی(ع) به دین اسلام مشرف شد.

وی که در یک خانواده مسیحی متولد شده است و از کودکی با دین اسلام آشنایی دارد، درباره این انتخاب گفت: مادربزرگ من سال‌ها پیش به این دین گرویده است؛ او با انجام فرایض و اعمال عبادی موجب شد تا من نیز نسبت به این دین گرایش پیدا کنم.

ماریامی افزود: علاوه بر این تعدادی از دوستان من نیز مسلمان هستند، اما پس از آشنایی با خانواده‌ای ایرانی و نیز سبک زندگی و رسوم آنان برای پذیرش اسلام مصمم‌تر شدم.

وی رفتار خوب مسلمانان با یکدیگر و پایبندی آنان به عبادت و نیایش را دلیل روی آوردنش به اسلام ذکر کرد و گفت: تلاش دارم تا شناختم را نسبت به اسلام بیشتر کنم تا ازحقیقت دین اسلام بیشتر آگاه شوم.

این بانوی تازه مسلمان از اینکه دارای حجاب اسلامی است ابراز خوشحالی کرد و آن را ارزشمند دانست و افزود: اگر چه به این نوع پوشش عادت ندارم اما با آن احساس راحتی می کنم و احساس زیبایی بیشتری با آن دارم.

از سوی مدیریت امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی به این بانوی تازه مسلمان یک جلد قرآن نفیس به زبان روسی، جانماز و سجاده و تعدادی هدایای فرهنگی اهدا شد.

901/900

کد خبر: 920178

وب گردی

وب گردی