کیفیت بالا ؛ شرط خرید کالای ایرانی است/پرورش احساس تعلق به فرهنگ ملی در دانش آموزان

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گفت : آموزش و پرورش باید این احساس تعلق به فرهنگ ملی را در دانش آموزان ایجاد کند.در واقع پررنگ کردن و وابسته کردن افراد جامعه به هویت ملی ،باعث ایجاد یک انسجام اجتماعی است.

دکتر رضوان حکیم زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز درباره حمایت از کالای ایرانی گفت :بالا بردن اعتماد جامعه نسبت به کالای ایرانی به دو عامل بستگی دارد.اولین عامل ؛ بوجود آمدن احساس تعلق به فرهنگ ملی بوده و مولفه اصلی آن تولید کالا ایرانی است ، که این امر در یک بستر بزرگ خودباوری ، پذیرش خویشتن و احساس تعلق نسبت به جامعه و فرهنگ ایرانی معنا پیدا می کند.در واقع با حرکت در این راستا تولیدات داخلی مورد استقبال قرار می گیرد.


وی افزود : آموزش و پرورش باید این احساس تعلق به فرهنگ ملی را در دانش آموزان ایجاد کند.در واقع پررنگ کردن و وابسته کردن افراد جامعه به هویت ملی ،باعث ایجاد یک انسجام اجتماعی است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گفت :در سند تحول بنیادین به این امر بسیار مهم اشاره و تاکید شده است ، با این حال باید یک برنامه عملیاتی برای پیاده سازی این طرح در دستور کار داشته باشیم.

دکتر رضوان حکیم زاده در ادامه گفت : دومین عامل ،بالا بردن کیفیت کالای عرضه شده است ، برای اینکه بتوانیم کیفیت کالا را در داخل کشور بالا ببریم نیاز به افراد آموزش دیده و متخصص در این حوزه داریم.

وی یادآور شد: اگر کالا تولید شده در کشور دارای کیفیت بالا باشد افراد از آن استقبال می کنند که این رفتار سبب می شود که کودکان ما نسبت به محصولات ایرانی ذهنیت خوبی پیدا کنند و اگر کالاهای تولید شده در کشور دارای کیفیت مناسب نباشند همه چیز حالت منفی را به خود می گیرد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش افزود : برای مثال خودروهای خریداری شده توسط افراد ، اگر دارای کیفیت پایین باشد و ایمنی فرد را به خطر بیندازد ، فرد صاحب خودرو نسبت به این وسیله ابراز ناراحتی می کند و تاثیر صحبت های او باعث الگو برداری کودکان می شود همین امر سبب می شود نسل بعدی جامعه با ذهنیت بسیار بدی به کالای ایرانی فکر و از آن دوری کنند.

دکتر حکیم زاده در پایان گفت : در این چند سال برای حمایت از کالای ایرانی جهت معرفی و آشنایی با این ذهنیت و ایجاد حس تعلق به فرهنگ ملی مطالب مربوط به این موضوع را در کتاب ها آورده ایم.


خبرنگار:حسین طالبی
706

کد خبر: 920251

وب گردی

وب گردی