مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر از افزایش رتبه استان در شاخص‌های محرومیت‌زدایی خبر داد و گفت: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده رتبه بنیاد مسکن استان بوشهر در سال 1393 در شاخص‌های فنی و مهندسی 28 کشور بود که این شاخص سال گذشته با ارتقاء 22 پله به رتبه ششم صعود کرد.

به گزارش ایسکانیوز، حمید حیدری‌بریدی ظهر امروز در نشست به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن با اشاره به اینکه هدف امام راحل از ایجاد این نهاد و حساب 100 محرومیت‌زدایی بود اظهار داشت: از زمان تاسیس بنیاد مسکن تاکنون اقدامات بسیار چشمگیری در زمینه محرومیت‌زدایی و سازندگی در روستاها و شهرهای کم جمعیت و محروم انجام شده است.

وی با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده توسط بنیاد مسکن استان بوشهر افزود: با برآورد صورت گرفته بنیاد مسکن در حوزه‌های مختلف عمرانی و محرومیت‌زدایی در روستاها و شهرهای کم جمعیت فعالیت می‌کند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر از افزایش رتبه استان در شاخص‌های محرومیت‌زدایی خبر داد و گفت: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده رتبه بنیاد مسکن استان بوشهر در سال 1393 در شاخص‌های فنی و مهندسی 28 کشور بود که این شاخص سال گذشته با ارتقاء 22 پله به رتبه ششم صعود کرد.

حیدری با اشاره به اسفالت معابر روستایی استان بوشهر افزود: با افزایش سهمیه قیر رایگان به بنیاد مسکن، سال گذشته بیش از 200 کیلومتر معابر روستایی استان بوشهر با اعتبار 30 میلیارد تومان اسفالت شد که این استان جزو دو استان برتر در جذب قیر رایگان معرفی شد.

وی از اختصاص 20 میلیارد تومان از محل اعتبارات نفت برای محرومیت‌زدایی روستاهای جنوب استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: با تلاش نماینده مردم شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی، 20 میلیارد تومان اعتبار از وزارت نفت در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفت که با این اعتبار 55 پروژه محرومیت‌زدایی در روستاهای جنوب استان بوشهر اجرا و بسیاری از آنها افتتاح شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر با بیان اینکه سال گذشته 836 میلیارد ریال برای عمران روستاهای استان تخصیص یافت خاطر نشان کرد: اعتبارات عمران روستایی در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن 2.5 برابر افزایش و در مجموع از محل اعتبارات ملی، نفت و استانی 836 میلیارد ریال به عمران روستاهای استان بوشهر تخصیص یافت.

حیدری از اجرای بوستان‌های امید در روستاهای استان بوشهر خبر داد و افزود: سال گذشته 256 پروژه بوستان امید در روستاهای استان اجرا شد که 50 درصد آن تکمیل شد و مابقی امسال افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به افزایش سرانه فضای سبز در روستاهای استان تصریح کرد: سرانه فضای سبز از 2 دهم درصد با اجرای بوستاهای روستاهای به 3 مترمربع افزایش یافت و 500 هزار متر مربع فضای سبز با کاربری‌های مختلف در 70 درصد روستاهای استان ایجاد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر از اجرای زمین چمن مصنوعی ورزشی در روستاهای بالای 300 نفر خبر داد و گفت: 150 روستای بالای 300 نفر جمعیت طرح زمین چمن روستایی در آنها اجرا که برای این مهم 285 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شد.

حیدری با بیان اینکه 200 زمین والیبال در کنار زمین فوتسال روستایی ساخته شد افزود: در راستای اجرای طرح ویژه بهسازی و مقاوم مسکن روستا یی 15 میلیارد ریال در قالب تسهیلات بلاعوض به روستائیان پرداخت شده است.

کد خبر: 920271

وب گردی

وب گردی