توضیحات وزارت علوم در خصوص حذف ارز دانشجویی

مدیر کل اداره کل بورس و اعزام دانشجویان وزارت علوم گفت: برای دانشجویان بورسیه وزارت علوم و وزارت بهداشت سهمیه دارند و بانک مرکزی موظف است ارز این دانشجویان را تأمین کند.

دکتر ابراهیم حاجی زاده در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در خصوص قطع ارز دولتی دانشجویان گفت: در اسفند ماه 96 بانک مرکزی به بانک های عامل ما یعنی بانک تجارت و سامان اطلاعیه فرستاد و این موضوع را ابلاغ کرد ما نیز در اداره کل بورس و اعزام دانشجویان پیگیر هستیم که روش و کار تخصیص یا قطع ارز به دانشجویان به چه صورت خواهد بود.

حاجی زاده افزود: هنوز از طرف بانک های عامل و بانک مرکزی جوابی نگرفته ایم و در پی آن هستیم که با رئیس کل بانک مرکزی یا معاونان او جلسه ای برگزار کنیم که شرایط و زمان اجرای ابلاغیه را متوجه شویم و هنوز بانک های عمل ما یعنی تجارت و سامان نیز از این موضوع بی خبر هستند.

او ادامه داد: در چند روز آینده تکلیف بخشنامه ی بانک مرکزی مشخص خواهد شد که در این مدت با بانک های تجارت و سامان نیز نامه نگاری صورت گرفته است اما پاسخی دریافت نکردیم.

مدیر کل اداره کل بورس و اعزام دانشجویان وزارت علوم خاطر نشان کرد: شرایط دانشجویان بورسیه فرق می کند که برای تأمین ارز این دانشجویان؛ وزارت علوم و وزارت بهداشت سهمیه دارند و بانک مرکزی موظف است ارز این دانشجویان را تأمین کند اما دانشجویان آزادی که در کشورهای دیگر با هزینه ی شخصی خود تحصیل می کنند نیز تاکنون مشمول دریافت ارز می شدند که با اطلاعیه ی اسفند ماه بانک مرکزی قرار است ارز آن ها قطع شود.

حاجی زاده تصریح کرد: تأمین ارز دانشجویان آزاد به عهده ی بانک مرکزی است و ما برای این دانشجویان سهمیه ای در نظر نگرفته ایم و اداره کل بورس و اعزام دانشجویان تنها مدارک و دانشگاه تحصیل او را تأیید می کند اما اعطای ارز این دانشجویان به عهده ی بانک مرکزی بود که قرار است با قیمت آزاد محاسبه شود.

او در خصوص احتمال اعطای ارز دولتی به این دانشجویان آزاد در روزهای آینده ابراز بی اطلاعی کرد و گفت: ما از تاریخ و نحوه ی اجرای اطلاعیه بی خبر هستیم و با مکاتباتی که بانک های عامل صورت گرفته، آن ها نیز ابراز بی اطلاعی کردند که امیدواریم در روزهای آینده پس از جلسه با مسؤلان بانک مرکزی شرایط این اطلاعیه محرز گردد.

202

کد خبر: 920284

وب گردی

وب گردی