اهدای خون دو هزار و 31 نفر از مردم استان سیستان و بلوچستان در نوروز

مدیرکل انتقال خون استان سیستان و بلوچستان با اشاره به میزان خونگیری در ایام نوروز در استان اشاره کرد و گفت: دو هزار و 31 نفر از مردم استان در نوروز خون اهدا کردند.

به گزارش ایسکانیوز، سهیلا خسروی گفت: دو هزار و 900 بیمار تالاسمی، 760 بیمار دارای اختلال نادر خون ریزی دهنده، بیماران دیالیزی، حوادث و سوانح و ... در استان نیازمند اهدای خون هستند.

مدیرکل انتقال خون استان در ادامه تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در حوزه اهدای خون با آن مواجه هستیم تمایل کمتر بانوان به اهدای خون است چرا که در 17 روز ابتدایی امسال از مجموع دو هزار و 31 نفر اهدا کننده خون فقط 99 نفر آنان بانوان بودند.

خسروی بیان کرد: بسیاری از بیماران نیازمند به خون در بیمارستان‌ها چشم انتظار یاری مردم استان برای اهدای خون هستند، این در حالی است که فرآورده‌های خونی را نمی‌توان به مدت طولانی نگهداری کرد. حداقل 18 سال و حداکثر 65 سال سن و داشتن حداقل 50 کیلوگرم وزن از جمله شرایط اهدای خون سالم است.

وی همچنین به میزان خونگیری در ایام نوروز در استان اشاره کرد و افزود: دو هزار و 31 نفر از مردم استان در نوروز خون اهدا کردند.

مدیرکل انتقال خون استان گفت: از هر اهداکننده یک واحد خون دریافت می‌شود و بیشترین آمار اهدای خون در این مدت با هزار و 154 واحد به زاهدان و کمترین با 129 واحد به چابهار اختصاص داشت.

وی افزود: 141 داوطلب اهدای خون در این مدت برای نخستین بار اقدام به اهدای خون کردند و هزار و 341 نفر نیز اهدا‌کنندگان مستمر و 549 نفر از اهدا کنندگان نیز افرادی بودند که سابقه اهدای خون در گذشته داشتند، در قسمت فرآورده‌های خونی نیز طی این مدت زمان چهار هزار و 198 واحد فراورده سلولی، 641 واحد پلاکت و 555 واحد پلاسما از اهدا کنندگان دریافت شده است.

به گفته وی، در این مدت پنج هزار و 394 واحد خون در میان مراکز درمانی سراسر استان توزیع شد که در میان مراکز بیماران زاهدان با دریافت دو هزار و 352 واحد خونی بیشترین مصرف را داشتند و سراوان نیز با دریافت 535 واحد خون کمترین میزان دریافت خون را به خود اختصاص داد.

901/900

کد خبر: 920340

وب گردی

وب گردی