جاسمی: صنعت هسته ای را با وجود جوانان و دانشمندان فهیم گسترش دادیم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران با وجود جوانان و دانشمندان فهیم توانست صنعت هسته ای خود را گسترش دهد و در جوامع بین المللی حرفی برای گفتن داشته باشد.

سید قاسم جاسمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به روز ملی فناوری هسته ای و لزوم پیشرفت صنعت هسته ای کشور اظهار داشت: از زمانی که جمهوری اسلامی ایران اقدام به توسعه صنعت هسته ای خود کرد دشمنان همواره در صدد این بودند که به جهان القاء کنند ایران به دنبال دست یابی به سلاح هسته ای است؛ اما تمام دولت های گذشته و دولت فعلی و مقام معظم رهبری بر عدم ساخت سلاح هسته ای توسط جمهوری اسلامی تاکید کرده اند. لذا فناوری هسته ای ایران کاملا صلح آمیز است.

وی افزود: هر کشوری به دنبال تامین نیازمندی های خود است؛ جمهوری اسلامی نیز از این قاعده مستثنی نیست و با وجود جوانان و دانشمندان فهیم توانست صنعت هسته ای خود را گسترش دهد و در جوامع بین المللی حرفی برای گفتن داشته باشد.

جاسمی ادامه داد: دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی در طول این چند سال تلاش کردند به وسیله تحریم های ظالمانه صنعت هسته ای کشور را متوقف کنند اما به هیچ وجه در این مسیر موفق نشدند و هر روز به موفقیت های بیشتری در این زمینه دست پیدا کردیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به مسئله برجام تصریح کرد: مسئولان دستگاه دیپلماسی در زمینه توافق هسته ای تلاش های بسیاری کردند و در مجامع جهانی و سازمان ملل متحد حقانیت جمهوری اسلامی ایران در مسئله هسته ای را اثبات کردند؛ اما متاسفانه استکبار جهانی با بدعهدی تعهدات خود را زیر پا گذاشت و موضوعات دیگری مانند مسئله موشکی و حضور ایران در منطقه را بهانه کردند و به دنبال ایجاد برجام های دیگری رفتند.

وی در پاسخ به این سوال که در صورت خروج آمریکا از توافق هسته ای جمهوری اسلامی ایران چه اقداماتی را باید انجام دهد گفت: جمهوری اسلامی ایران می تواند با اتکا به قدرت و ظرفیت های داخلی در مقابل فشارهای آمریکا به موفقیت برسد و با نگاه به توان داخلی که مورد تاکید رهبر انقلاب نیز هست از شرایطی که آمریکا ایجاد کرده است با سربلندی خارج شود.

302

کد خبر: 920387

وب گردی

وب گردی