​جشنواره آواها و نواهای رضوی در راه است

جشنواره آواها و نواهای رضوی در قالب جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در تهران برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، محمدحسین اسماعیلی معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، گفت: سومین دوره جشنواره آواها و نواهای رضوی از سری برنامه های شانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در تهران برگزار می شود.

وی گزارشی از روند برگزاری جشنواره آواها و نواهای رضوی در دوره های گذشته ارائه داد و افزود: با لطف و عنایت الهی و توجه خاصه امام رضا (ع) جشنواره آواها و نواهای رضوی با اینکه نوپاست و فقط دو دوره از آن می گذرد به جایگاهی رفیع، در جشنواره بین المللی امام رضا (ع) دست یافته و به یک جریان تأثیرگذار در حوزه موسیقی آیینی تبدیل شده است.

اسماعیلی ادامه داد: در دوره اول، جشنواره بر موسیقی نواحی و اقوام تأکید و آثار ارزشمندی در این حوزه تولید شد و در دوره دوم بر سایر زمینه های موسیقی از جمله موسیقی پاپ، ردیف دستگاهی و آکاپلا نیز تأکید شد و هنرمندان این رشته ها نیز استقبال خوبی از جشنواره داشتند.

وی ابراز امیدواری کرد: در دوره سوم جشنواره حوزه جغرافیایی جشنواره توسعه یافته و هنرمندان مسلمان از سایر کشورها نیز در این جشنواره شرکت کنند.

اسماعیلی آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره را اول تیرماه 97 و زمان برگزاری جشنواره را همزمان با دهه کرامت اعلام کرد و از کلیه هنرمندان سراسر کشور دعوت کرد برای شرکت در این جشنواره و اطلاع از جزئیات فراخوان به سایت Tehran.shamstoos.ir مراجعه کنند.

502

کد خبر: 920421

وب گردی

وب گردی