خبری از صدور حکم شهردار نیست!

عضو شورای شهر بوشهر در رابطه با زمان صدور حکم شهردار گفت: هنوز هیچ خبری از صدور حکم شهردار نیست!

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، ماجرای انتخاب شهردار بوشهر از این قرار است که بیستم آبان ماه 96 شورای اسلامی شهر بوشهر به منظور تعیین تکلیف وضعیت شهردار بازنشسته بوشهر (غلامعلی میگلی نژاد) نشست فوق‌العاده‌ای را برگزار کرد و با رای دو سوم اعضا شورا، صلاحیت غلامعلی میگلی‌نژاد برای ادامه فعالیت در این مسئولیت احراز نشد.

علت این تصمیم، استفساریه تبصره یک ماده واحده قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان عنوان شد که از ۹ نفر عضو شورای شهر بوشهر، شش نفر به خلع غلامعلی میگلی‌نژاد از مسئولیت شهرداری بوشهر رای مثبت دادند.

پس از این موضوع میگلی نژاد از سوی بنیاد شهید ایثارگری اش بر شورا محرز شد و همچنین از سوی دیوان عدالت اداری نامه ای به شورا رسید و طبق نامه دیوان، شورای شهر به صورت اضطراری و غیرعلنی دوم بهمن ماه با برگزاری جلسه ای میگلی نژاد را به عنوان شهردار انتخاب و مصوبه را به کمیته انطباق فرمانداری ارسال کرد.

کمیته انطباق مستقر در فرمانداری مرکز استان مصوبه شورای شهر بوشهر درباره ابطال مصوبه شماره 19 خود درباره عزل میگلی نژاد و بازگشت وی به کار را تایید نکرد و تصمیم گیری پیرامون آن را در حوزه اختیارات هیئت حل اختلاف یا دیوان عدالت اداری دانست.

در نهایت میگلی نژاد به عنوان شهردار بوشهر انتخاب نشد , شورای شهر بوشهر بار دیگر جلسه ای را در 6 اسفند 96 برای انتخاب شهردار برگزار کرد که نبی الله دهقانی با کسب 6 رای از سوی شورای شهر بوشهر به عنوان شهردار انتخاب شد.

این در حالی است که حدود یک ماه و نیم از زمان انتخاب شهردار بوشهر توسط شورای شهر گذشته اما هنوز خبری از صدور حکم شهردار از سوی وزارت کشور نشده است و حتی در ایام نوروز هم شهردار نداشت.

نبی الله دهقانی متولد 1349 دارای لیسانس عمران از دانشگاه خلیج فارس و هم اکنون مشاور ارشد نماینده جنوب استان در مجلس شورای اسلامی است.

اکبر توسلی شب گذشته در جلسه شورای شهر با بیان این که شهرداری مرکز استان در وضعیت نامطلوبی قرار دارد، گفته بود که امیدوارم هر چه سریع تر حکم شهردار منتخب امضا و ابلاغ شود تا شاهد ساماندهی مدیریت شهری مرکز استان باشیم.

وی در ادامه سخنانش همچنین گفت: طی 48 ساعت آینده یا هفته جاری حکم دهقانی از سوی وزیر کشور ابلاغ می شود.

عبدالخالق برزگر زاده در رابطه با زمان صدور حکم شهردار بوشهر در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: هنوز در خصوص زمان مشخص شده صدور حکم شهردار اخباری از یک منبع رسمی به دست ما نرسیده است.

وی در رابطه با دلیل وقفه در صدور این حکم گفت: این موضوع با تعطیلات نوروزی مصادف شده است و معمولا فرآیند صدور حکم شهردار به همین منوال زمان بر بوده است.

عضو شورای شهر همچنین تاکید کرد: هنوز هیچ خبری از زمان صدور حکم شهردار نداریم.

901/900

کد خبر: 920430

وب گردی

وب گردی