حمایت از کالای داخلی عامل مهم بهبود کیفیت در سطح ملی

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه مالک اشتر گفت: انتخاب کالای تولید داخلی سبب می شود روح استفاده از کالای داخلی بر بازار ما حاکم شود و کم کم تولید کننده به سمتی رود که کالایی با کیفیت بالاتر تولید کند.

علیرضا سلیم پور در گفت و گو با ایسکانیوز در خصوص حمایت از تولید داخلی گفت: برخی از کالاهای تولید داخل ممکن است در شرایط فعلی کیفیتشان لزوما با کیفیت کالایی که برند خارجی است برابری نداشته باشد اما مردم اگر این کالاها را خریداری کنند با این رویکرد می توانند به سمت بهبود در این مسیر حرکت کنند که اثر روانی مثبت دارد و تولید کننده را بسمت تولید کالای باکیفیت می برد.

وی افزود: ممکن است در این مقطع برخی از کالاهای خارجی کیفیت بالاتری از کالای ایرانی داشته باشد اما با انتخاب کالایی که تولید ملی است و ممکن است آن کیفیت برابر را نداشته باشد یک روح استفاده از کالای داخلی بر بازار ما حاکم می شود و کم کم تولید کنندگان بسمتی می روند که کالایی با کیفیت بالاتر تولید کنند و اگر مردم با این سبک زندگی پیش بیایند که یک مقدار ایثار ملی داشته باشند، تولیدکننده ای که عزم افزایش کیفیت تولید ملی را دارد با انگیزه بیشتر به کار ادامه خواهد داد و این باعث تشویق دیگر تولیدکنندگان به تولید کالای با کیفیت خواهد شد.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه مالک اشتر با بیان مصادیقی از حمایت از تولید داخلی در کشورهای پیشرفته تصریح کرد: وقتی تاریخ اقتصادی ژاپن و کره جنوبی را مطالعه کنیم در همان بدو شکل گیری صنعت در این کشورها مردم با اتخاذ یک سبک زندگی در عرصه صنعت یک حمایتی را از صنعت ملی شان انجام دادند.

وی با اشاره به نقش مهم تمامی اقشار در حمایت از تولید داخلی گفت: در این زمینهفارغ از بحث اقتصادی و به لحاظ روانشناختی اگر کالایی ارزانتر باشد و با کیفیت بیشتر این انتخاب دیگر ارزشی پیدا نمی کند که خوب هر فردی قطعا آن کالایی را ترجیح می دهد که کیفیت بالا و هزینه کمتری داشته باشد؛ بنابراین اگر قرار باشد آن ایثار ملی در روح بندهای اقتصاد مقاومتی شکل گیرد در حقیقت باید مردم برای مقطعی نه به کالاهایی که بی کیفیت هستند بگویند و از تولید داخلی حمایت کنند.

سلیم پور متذکر شد: اگر منویات مقام رهبری در عرصه اقتصاد مقاومتی در سال های گذشته دقیق و اصولی اجرا می شد اصلا چنین الگوی اقتصادی که در آن در یک مقطع زمانی کوتاهی یک حجم زیادی ارز برای جامعه نیاز باشد که کار به تزریق ارز بکشد نیاز نبود.

وی با اشاره به نوسانات اخیر ارزی در کشور و تاثیر مخرب آن بر اقتصاد تصریح کرد: اگر به تولید داخلی اهمیت دهیم نیاز به صرف ارز و واردات کالاهای لوکس و غیر کاربردی به کشور نبود وبجای آن ارزی هم که هزینه و خرج می شود ما می توانستیم تکنولوژی را وارد کنیم که در امر تولید بکار آید.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه مالک اشتر در خصوص نقش اقتصاد مقاومتی در تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی گفت: از آن 24 بندی که اقتصاد مقاومتی دارد 8 بند اثر گذار بر بازار ارز این است که در اقتصاد مقاومتی که یک الگوی درون گرا و برونزاست در تولید سرمایه گذاری کنیم.

سلیم پور در پایان خاطرنشان کرد: حمایت مردم از کالای ایرانی سبب می شود که نیاز به سمت بازارهای خارجی کمتر شود و این قبیل هیجانات که این روزها در بازار ارز مشاهده می کنیم خیلی سریع فروکش خواهد کرد چون عملا چنین نیاز حقیقی وجود ندارد؛ این فقط یک جور واسطه گری است که در مقطعی این نوسانات بوجود آمده و می تواند سود سرشاری برای دلالان و سوداگران داشته باشد که مردم و به تبع آنها واسطه ها را به سمت بازار ارز سوق داده است.

خبرنگار: ندافراهانی

کد خبر: 920485

وب گردی

وب گردی