پوشش مددکاری اجتماعی فراتر از بحث‌های فردی است

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در مراسم گرامیداشت روز مددکار اجتماعی با بیان اینکه شمولیت و پوشش مددکاری اجتماعی فراتر از بحث‌های فردی است، گفت: مددکاری تخصص و حرفه‌ای است که انسجام تقویت سرمایه، رفاه و نشاط اجتماعی را در جامعه فراهم می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز مراسم گرامیداشت روز مددکار اجتماعی با شعار مددکاری اجتماعی و ارتقاء پایداری اجتماعی با تمرکز بر نهاد خانواده با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور و معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور برگزار شد.



«انوشیروان محسنی‌بندپی» معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه شمولیت و پوشش مددکاری اجتماعی فراتر از بحث‌های فردی است، گفت: از ابتدا تاکنون همه مکاتب و حاکمیت‌ها به دنبال توسعه مددکاری در ابعاد وسیع بودند. این در حالی است که در گذشته مددکاری به یاری رساندن خلاصه می‌شد اما امروزه به جهان‌بینی بزرگی بدل شده است. لذا در مکتب و حاکمیت ما مددکاری می‌تواند نگاه وسیع‌تری به خود گیرد.



معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بهزیستی با وظیفه‌مندی به سازمانی پویا و بالنده بدل شده است، ادامه داد: دست ما مملو از برنامه‌های خلاقانه و نوآورانه است؛ لذا توسعه را یک هدف مطلوب می‌دانیم و معتقدیم توسعه‌ای اثربخش است که همه ابعاد توسعه فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و زیست‌محیطی را دربرگیرد.



محسنی‌بندپی با انتقاد از نگاه تک‌بعدی به ابعاد توسعه در کشورهای در حال توسعه، اذعان کرد: توسعه چندبعدی است؛ هیچ رشته‌ای نسبت به رشته دیگر اولی نیست؛ استفاده از ظرفیت‌های تخصصی در رشته‌های مختلف در چند سال اخیر شرایطی را فراهم کرده است که بتوانیم جامعه و نهادهای اجتماعی را به هم مرتبط کنیم.



معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه مددکاری تخصص و حرفه‌ای است که انسجام تقویت سرمایه، رفاه و نشاط اجتماعی را در جامعه فراهم می‌کند، افزود: تخصص می‌تواند دایره‌ای ایجاد کند که ارائه خدمات تخصصی در فضایی امن با شرایط پایدار برای افراد نیازمند فراهم شود.



وی، ادامه داد: در حوزه زنان سرپرست خانوار، اجرای طرح نماد، گروه‌های همیار و خودیار و ... هم نقش مددکاری و هم نقش مشاوره پررنگ بود.



محسنی‌بندپی با بیان اینکه اگر به دنبال توسعه پایدار در جامعه باشیم که حاشیه‌نشینی به حداقل برسد و پرداخت صدقه‌ای را محدود کنیم، باید توانمندسازی را اولویت قرار دهیم در پایان یادآور شد: این در حالی است که در برنامه ششم بهزیستی را برای اولین‌بار هم در بعد مطالبه‌گری و تولیت سلامت اجتماعی عهده‌دار شدیم.

705

کد خبر: 920534

وب گردی

وب گردی