اعلام بودجه شهرداری اهواز از سوی شهردار

شهردار اهواز گفت: بودجه امسال شهرداری اهواز یک هزار و ۶۴۵ میلیارد تومان تعیین شده که بخشی از آن از طریق مشارکت‌ها و فروش اوراق مشارکت تأمین می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، منصور کتانباف ظهر امروز در نشست شورای شهر اهواز اظهار کرد: از ابتدای کار تلاش بر این بود که برنامه‌ریزی‌ها با بهبود کیفیت ارائه خدمات در همه زمینه‌های مختلف باشد. لازم بود که پروژه‌های نیمه‌تمام فعال و به سمت تکمیل حرکت کند که خوشبختانه این موضوع نیز تحقق پیدا کرد؛ برنامه‌ریزی برای اجرای پروژه‌های جدید نیز انجام شده است.

وی اضافه کرد: تقاطع غیرهمسطح خیابان امام که مناطق متعدد مسکونی و کارخانه‌ها را به هم متصل و ایمن‌سازی ترافیک را به دنبال دارد؛ با حضور مسئولان کلنگ زنی و در حال اجرا است. شهر اهواز برای خروج از شرایط فعلی به پروژه‌های بسیاری نیاز دارد. از سوی دیگر بودجه شهرداری اهواز برای سال جاری یک هزار و ۶۴۵ میلیارد تومان تعیین شده که بخشی از آن از طریق جذب مشارکت‌ها و فروش اوراق مشارکت و بخشی هم از جلب مشارکت مسئولان تأمین می‌کنیم.

کتانباف بیان کرد: تأمین بخش عمده هزینه شهر بر عهده شهروندان است، بخشی از آن را مردم از طریق مالیات بر ارزش‌افزوده به‌صورت غیرمستقیم و برخی دیگر نیز به‌صورت مستقیم پرداخت می‌کنند.

شهردار اهواز با اشاره به تقویت حوزه فرهنگ در شهر اهواز گفت: در سال جاری ۶ سرای محله را تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسانیم.

کتانباف در خصوص پروژه قطار شهری اهواز گفت: راه‌اندازی خط یک قطار شهری در بخشی که نیازمند تأمین منابع مالی بسیار زیاد است و بر اساس قانون بودجه سال جاری شهرداری یک مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد که با پیگیری‌های مکرر توانستیم بخش ابتدایی فروش را از طریق بانک عامل انجام دهیم. با وجود همکاری دولت طی سال‌های اخیر ولی باز هم به کمک دولت نیاز داریم.

وی در خصوص فضای سبز شهر اهواز عنوان کرد: برای تنوع در گونه‌های گیاهی خوشبختانه ظرف ۶ ماهه دوم سال گذشته اقدامات مناسبی انجام و بیش از ۱۰۰ هزار نهال در مناطق مختلف شهر کاشته شد.

کتانباف عنوان کرد: هر ماه تراز مالی به شورای شهر ارائه و گزارش ۶ ماهه مدون نیز برای آنها ارسال می‌شود؛ البته برای اینکه شهروندان هم از فعالیت‌ها مطلع شوند با ارائه یک اتاق شیشه‌ای اطلاعات را در سایت شهرداری قرار می‌دهیم. برنامه‌ریزی شده تا در پایان سه‌ماهه اول امسال بخش شرقی و غربی تقاطع شهید بندر زیر بار ترافیک برود؛ البته به شرط داشتن برنده در مناقصات شهرداری نسبت به کلنگ زنی پروژه تقاطع‌های غیرهمسطح دیگر اقدام می‌کنیم.

شهردار اهواز با تأکید بر فرهنگ‌سازی برای تفکیک زباله از منازل خود شهروندان ادامه داد: در شهرداری اهواز برای جمع‌آوری پسماند، نگهداشت فضای سبز و نظم و انضباط بخشی شهری حدود ۱۶۰ میلیارد تومان از درآمدها هزینه می‌شود. تمام این اعتبارات از جیب مردم است و همان عوارضی هست که مردم به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم پرداخت می‌کنند. سازمان پسماند مذاکراتی با شرکت‌های داخلی و خارجی داشته و برای تبدیل آنها به مواد قابل‌استفاده دوباره و بازیافت زباله رایزنی‌هایی می‌کند.

کتانباف بیان کرد: مردم از بخشی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهر اطلاع دارند ولی برخی دیگر را ما باید به آنها معرفی کنیم؛ احداث تله‌کابین، ساخت هتل یا فروشگاه‌های بزرگ، توسعه حمل‌ونقل عمومی، واگذاری خطوط حمل‌ونقلی به بخش خصوصی از جمله این فرصت‌ها هستند.

کد خبر: 920593

وب گردی

وب گردی