آب شرب اهواز سالم نیست و سیستم فاضلاب مردم را عذاب می‌دهد

عضو شورای شهر اهواز گفت: آب شرب اهواز سالم نیست و سیستم فاضلاب مردم را عذاب می‌دهد و حتی در ۳۰۱ نقطه شهر تلاقی آب و فاضلاب برخوردار هستیم.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا ایزدی ظهر امروز در نشست شورای شهر اهواز اظهار کرد: مکرر شاهد اعتراض مردم برای نبود نورپردازی مطلوب ر اهواز هستیم؛ این خلل حتی در معماری، شهرسازی و هویت شهری که از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است بر حقوق شهروندی اثرات خود را می‌گذارد.

وی افزود: شرایط موجود در زمینه روشنایی و نورپردازی برای اینکه مردم که در طول یک سال حدود هشت ماه مردم بیشتر در شب از منزل بیرون می‌زنند، اصلاً مناسب نیست.

ایزدی با تأکید بر لزوم اخذ حق آلایندگی از صنایع برای شهر اهواز گفت: این مبلغ سالانه حدود ۷۰۰ میلیارد تومان است، نباید پایمال شود؛ این اعتبار باعث تغییر و تحول عظیمی در شهر اهواز می‌شود. یکی از مطالب مهمی که قبلاً در خصوص آن تذکر داده شده موضوع کیفیت آب شرب اهواز است؛ آب شرب اهواز سالم نیست و سیستم فاضلاب مردم را عذاب می‌دهد و حتی در ۳۰۱ نقطه شهر تلاقی آب و فاضلاب برخوردار هستیم.

عضو شورای شهر اهواز بیان کرد: شکایاتی هم در خصوص این تلاقی‌ها به دادگاه قدس ارائه شده چون برخی از مردم را به بیماری هپاتیت آ مبتلا شده‌اند؛ حتی ۱۳ نفر شناسایی و آدرس این شهروندان نیز موجود است. مردم نباید بیشتر از این گرفتار آب ناسالم و شرایط موجود باشند، مقتضی است که مسئولان ذی‌ربط پیگیری‌های لازم را داشته باشند.

901/900

کد خبر: 920595

وب گردی

وب گردی