باید اطلاعات بازرگانان ایران و روس بیشتر شود

رییس اتاق بازرگانی فدرال روسیه گفت: باید نخستین گام برای توسعه مراودات تجاری ایران و روسیه، شفاف‌سازی اطلاعات بازرگانان 2 کشور نسبت به مقررات یکدیگر باشد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ سرگئی کاترین در همایش مشترک اقتصادی «ایران و روسیه» بر لزوم فعال سازی سفارتخانه‌ها و سازمان های بازرگانی 2کشور برای توسعه همکاری ها تاکید کرد.
کاترین ادامه داد: مشکلات بانکی بویژه در زمینه پرداخت‌ها، مشکلات اظهارنامه های الکترونیکی گمرکی، استانداردها، گواهی ها و غیره باید با همکاری 2طرف حل شود؛ در حالی که 2 طرف هنوز نتوانستند به طور کامل از قوانین و مقررات یکدیگر اطلاع بیابند.
رییس اتاق فدرال روسیه با اشاره به اعتبار دادگاه های داوری وابسته به اتاق روسیه در همه جای جهان، تصریح کرد: این دادگاه ها می توانند اختلافات بین بازرگانان 2 طرف را بسرعت حل کنند.
به گفته او، اتاق بازرگانی فدرال روسیه از نظر وسعت و حجم کاری می‌تواند مسائل مربوط به توسعه مراودات تجاری با ایران را بررسی کند.
او اتاق بازرگانی روسیه را متشکل از 200 واحد و سندیکای مختلف و اتحادیه های گوناگون توصیف کرد و افزود: باید برای بازرگانان خرده‌پا و متوسط شرایط مناسب ایجاد کنیم که 75 درصد بازرگانان ما جزو این دسته اند.
همایش تجاری ایران و روسیه عصر امروز (دوشنبه) در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد.
آمار تجارت خارجی در نیمه نخست سال 2017، بیانگر رشد 36 درصدی صادرات ایران به روسیه نسبت به دوره مشابه پارسال است.
سفیر روسیه در تهران حجم مبادلات تجاری 2 کشور در سال 2016 میلادی را 2 میلیارد و 200 میلیون دلار ذکر کرد که بخش عمده آن به صادرات ماشین آلات، تجهیزات، بخش حمل و نقل، مواد غذایی و فلزات روسی به ایران مربوط بود.
به گفته «لوان جاگاریان»، صنعت گردشگری از دیگر تعاملات رو به رشد 2 کشور است؛ به گونه ای که در سال 2016 میلادی بیش از 60 هزار گردشگر ایرانی از روسیه بازدید کردند.

منبع: ایرنا

402

کد خبر: 920603

وب گردی

وب گردی