ظرفیت قطعه سازان داخلی سبب دلگرمی خودروسازان است

مدیرعامل گروه سایپا از افزایش تولید در سال جاری خبر داد و گفت: بر اساس شعار سال که "حمایت از کالای ایرانی" است سایپا در نظر دارد با افزایش تولید، با همکاری قطعه سازان داخلی در این مسیر حرکت کند.   

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محسن جهرودی در نشست قطعه سازان استان خراسان رضوی که در مشهد برگزار شد، گفت: باهدف حمایت از اشتغال داخلی، در حال انجام مذاکره نهایی برای تولید محصول جایگزین پراید با ۵۰ درصد ساخت داخل هستیم که در فازهای بعدی این میزان افزایش خواهد یافت.

به گفته او، رسالت اصلی گروه سایپا حمایت از تولیدکنندگان داخلی و تولید خودروهایی است که حتما قطعات آن ها در ایران و توسط قطعه سازان داخلی تولید شود.

مدیرعامل گروه سایپا همچنین معتقد است که ظرفیت های مغفولی در صنایع قطعه سازی وجود دارد که با توجه به توانمندی و دانش موجود در کشور می تواند به طور موثری در جهت رشد این صنعت فعال شود.

جهرودی تاکیدکرد: سایپا در سال 97 سه هدف عمده شامل تنوع سبد محصول، گسترش همکاری های بین المللی و افزایش ظرفیت تولید همراه با انضباط و شفافیت مالی را در دستور کار خود قرار داده است.

او از برنامه این گروه خودروسازی برای سودآوری و بهره وری واقعی از طریق افزایش تولید خبرداد و افزود: پروژه های غیرضروری و هزینه بر را در سایپا کنار خواهیم گذاشت تا این گروه به بهره وری واقعی برسد.

جهرودی ظرفیت قطعه سازان استان خراسان و سایر نقاط کشور را موجب دلگرمی سایپا برای ادامه برنامه های خود دانست و خواستار توجه این شرکت ها به انتقال فناوری های نوین به کشور شد.

مدیرعامل گروه سایپا در ادامه تصریح کرد: باتوجه به این ظرفیت ها باید برنامه خود را توانمندسازی هرچه بیشتر در داخل قرار داده و همکاری با خودروسازان خارجی را باهدف جذب سرمایه و انتقال دانش دنبال کنیم.

401

کد خبر: 920619

وب گردی

وب گردی