پیشرفت‌های هسته‌ای چه با برجام و چه بدون آن برقرار خواهد بود

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: امریکا چون برجام را نمی خواهد تلاش میکند که برجام را به نحوی با هزینه های ایران کنار بگذارد

به گزارش ایسکانیوز؛ بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در برنامه ذره بین رادیو تهران اظهار کرد: ما دربخش تولید رادیو دارو از لحاظ کمیت جوابگوی درمان حدود یک میلیون بیمار هستیم و به لحاظ کیفیت هم افزایش کیفیت را در پیش داریم .

وی ادامه داد: ظرف ۳ تا ۴سال آینده به لحاظ استاندارد می توانیم ادعا کنیم که استاندارد اول را در دنیا را خواهیم داشت.

کمالوندی گفت: محدودیتهایی که در برجام پذیرفتیم به لحاظ زمانی و میزان و کسب غنی سازی بود که به تدریج در طول سالها این محدودیتها رفع خواهد شد. امروز ما محدودیتی که برای پیشرفتهایمان مانع شود را نداریم.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: در زمینه تجهیزات وضعیت قابل مقایسه ای با کشورهای پیشرفته نداریم اما از لحاظ تخصص نیروی انسانی وضعیت خوبی داریم. امروزه ما تقریبا در همه نشست های بین المللی هسته ای حضور داریم که اینها بخشی از دستاوردهای برجام است.

وی با بیان اینکه در حملات سایبری دشمن بیکار ننشسته است ،اما در مقابل ما نیز بیدار هستیم و تلاش می کنیم، گفت: بخش کوچکی از راکتور آب سنگین اراک باید بی اثر می شد که از روش سیمان استفاده شد، اما خود مخزن و بخش اصلی دست نخورده باقی مانده.

کمالوندی با اشاره به اینکه نیروگاه اول بوشهر با هزار مگاوات قدرت ، به دست متخصصین ایرانی در حال فعالیت است،افزود: نیروگاه ۲و۳ بوشهر صدها هزار تن خاکبرداری شده و از لحاظ زمانی یک سال و نیم جلو هستیم.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: ما یک بخشی از آب سنگین را در گذشته به کشور عمان برده ایم که بتوانیم صادر کنیم. مقادیر زیادی آب سنگین به امریکا و روسیه صادر کرده ایم. ما برای انجام هر فعالیتی هیات نظارت داریم که مسائل را بررسی میکند.

وی با بیان اینکه امریکا چون برجام را نمی خواهد تلاش میکند که برجام را به نحوی با هزینه های ایران کنار بگذارد، گفت: ما تا به امروز ۱۰گزارش از آژانس دریافت کرده ایم که در همه آنها به پایبندی جمهوری اسلامی ایران تایید شده است.

کمالوندی اظهار کرد: اتحادیه اروپا مرتب اعلام می کند که به برجام پایبند است و به امریکا هم فشار می آورد که پایبند باشد. پیشرفت های هسته ای چه با وجود برجام و چه بدون برجام برقرار خواهد بود. با وجود برجام ما با یکسری محدودیت ها ادامه می دهیم اما بدون برجام و بدون محدودیت ما می توانیم با سرعت فوق العاده پیش برویم.

301

کد خبر: 920621

وب گردی

وب گردی