چنگ و دندان نشان دادن ترامپ برای اسد و هشدار پوتین

ترامپ از اتخاذ تصمیمات قاطع دولت آمریکا در خصوص سوریه خبر داد. پوتین نیز نسبت به هرگونه پیش داوری در خصوص حمله شیمیایی به دوما هشدار داد.

به گزارش سرویس بین الملل ایسکانیوز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از تصمیمات قاطع دولت خود در مورد سوریه طی یک روز آینده خبر داد و استفاده از گزینه نظامی را در پاسخ به حمله شیمیایی به شهر دوما دور از انتظار ندانست.

وی در سخنان خود در نشست مشترکی که با ژوزف دانفورد فرمانده ستاد ارتش، جمیز ماتیس وزیر دفاع و جان بولتون مشاور امنیت ملی در کاخ سفید داشت، اعلام کرد: دولت آمریکا تا پایان امروز و نهایتاً تا 48 ساعت آینده تصمیماتی جدی در مورد سوریه اتخاذ خواهد کرد.

ترامپ افزود: ژنرال های آمریکایی تا 24 ساعت آینده مسئول حملات شیمیایی به شهر دوما که منجر به کشته شدن 70 نفر شد را شناسایی خواهند کرد. واشنگتن به زودی خواهد فهمید که کدامیک از کشورهای روسیه، سوریه، ایران و یا همه آنها مسئول این حملات شیمیایی هستند.

ترامپ در ادامه تاکید کرد: نمی توان از کنار این جنایات به سادگی عبور کرد.

وی در پاسخ سوالی در مورد احتمال انجام حمله شیمیایی به دوما توسط دولت اسد گفت: بله ... امکان آن وجود دارد و هر کس این اقدام را انجام داده باشد، هزینه آن را پرداخت خواهد کرد.

ترامپ روز گذشته اسد را به پرداخت هزینه ای سنگین تهدید و وی را حیوان خطاب کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز در اولین واکنش به حمله بامداد امروز به سوریه نسبت به ایجاد هرگونه تنش و پیش داوری در خصوص حمله شمیایی به سوریه هشدار داد.

کد خبر: 920622

وب گردی

وب گردی