نشست مشترک دولت و مجلس برای ساماندهی بازار ارز

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه امروز با کرباسیان و سیف، با اشاره به وجود طرح دو فوریتی برای ساماندهی بازار ارز در این کمیسیون گفت: مجلس تلاش خواهد کرد تا بازار ارز به وضعیت قابل قبولی بازگردد.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا پورابراهیمی داورانی درخصوص نشست مشترک امروز- دوشنبه- اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی افزود: در پی التهابات ارزی روزهای گذشته و هفته های پایانی سال 96، امروز کمیسیون اقتصادی نشستی را با حضور کرباسیان و سیف برگزار کرد.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: براساس جمع بندی این نشست هیچ عامل اقتصادی خاصی، التهابات کنونی بازار ارز را توجیه نمی کند و شرایط امروز بازار ارز ناشی از عوامل غیر اقتصادی، فضای روانی و سفته بازی است.
پورابراهیمی ادامه داد: تبعات ناشی از وضعیت موجود در بازار ارز باعث شده حوزه های کلان اقتصاد در شرایط خاص قرار بگیرد که باید به این وضعیت رسیدگی شود.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی اقدامات بانک مرکزی برای ساماندهی بازار ارز بررسی شد.

** بسته پیشنهادی دولت برای ساماندهی بازار ارز در دستورکار
پورابراهیمی ادامه داد: طرح دو فوریتی برای ساماندهی بازار ارز در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح است و محورهای آن به اطلاع مسئولان بانک مرکزی و وزارت اقتصاد رسیده است؛ البته دولت نیز بسته پیشنهادی در این رابطه در دستورکار دارد و بعد از نشست مدیران اقتصادی دولت با رئیس جمهوری جمع بندی نهایی انجام خواهد شد و جمع بندی کمیسیون اقتصادی مجلس و دولت برای ساماندهی بازار ارز فردا نهایی می شود.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به بیان انتقادات نمایندگان مجلس به وضعیت موجود بازار ارز ادامه داد: در صورت عدم توافق مجلس و دولت در خصوص ساماندهی بازار ارز، مجلس طرح دو فوریتی بازار ارز را پیگیری خواهد کرد.
به گزارش خانه ملت، پورابراهیمی همچنین افزود: بازار ارز را می توان از وضعیت کنونی خارج کرد و این قول را می دهیم که تلاش شود بازار ارز به وضعیت قابل قبولی برسد.

301

کد خبر: 920631

وب گردی

وب گردی