مراجعه ٤٠٠ نفر به پزشکی قانونی به منظور اعلام رضایت برای اهدای جسد

در پی فراخوان سازمان پزشکی قانونی کشور مبنی براهدای جسد برای استفاده در مراکز آموزشی و دانشگاهی تاکنون ۴۰۰ نفر رضایت داده اند تا جسدشان پس از مرگ به پزشکی قانونی اهدا شود.

به گزارش ایسکانیوز،احمد شجاعی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشوردر تشریح اقدامات صورت گرفته درراستای اهدای جسد در مراکز آموزشی و دانشگاهی گفت: در پی فراخوان سازمان پزشکی قانونی کشور مبنی براهدای جسد برای استفاده در مراکز آموزشی و دانشگاهی تاکنون ۴۰۰ نفر رضایت داده اند تا جسدشان پس از مرگ به پزشکی قانونی اهدا شود.


شجاعی افزود: وقتی مردم احساس کردند که دانشگاه‌ها برای آموزش جوانان در رشته پزشکی نیاز به تشریح و کالبد گشایی دارند خوشبختانه استقبال خوبی کردند.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به فراخوان سازمان پزشکی قانونی کشور مبنی بر اهدای جسد اضافه کرد: با توجه به این فراخوان در کل کشور در مدت کوتاه ۴۰۰ نفر برای اهدای جسد مراجعه که از این تعداد ۲۳۰ نفر رضایت نامه محضری تهیه و به پزشکی قانونی ارسال کردند.

شجاعی از اهداکنندگان خواست حتى المقدور در وصیت نامه شرط نگذارند که در فلان شهر دفن شوند و یا جسدشان را تحویل دانشگاه خاصی دهند و دست ما را دراین رابطه باز بگذارند. البته هر شرطى که بگذارند ما بعنوان وصى ملزم به انجام آن خواهیم بود.

گفتنی است، سازمان پزشکی قانونى برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، با اختصاص دو شماره تماس زمینه دستیابی به اطلاعات جامع‌تر در این خصوص را برای متقاضیان فراهم کرده است.

افرادی که علاقه‌مند به اهدای جسد و آگاهی از چگونگی انجام این کار هستند می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در ساعات اداری روزهاى شنبه تا چهارشنبه با شماره‌های ۵۵۴۴۲۶۴۴ و ۵۵۴۴۲۸۴۴ تماس بگیرند.

میزان

705

کد خبر: 920642

وب گردی

وب گردی