طرح تشکیل کمیته تحقیق برای حوادث دوما در شورای امنیت

منابع دیپلماتیک از ارائه پیش نویس طرح آمریکا به شورای امنیت برای تشکیل کمیته تحقیق در خصوص حمله شیمیایی به دوما خبر دادند.

به گزارش سرویس بین الملل ایسکانیوز، منابع دیپلماتیک اعلام کردند نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد از تمایل آمریکا برای تصویب پیش نویس طرح این کشور در شورای امنیت خبر داد. این طرح در خصوص انجام تحقیقات برای مشخص شدن مسئول استفاده از سلاح شیمیایی در دومای سوریه است.

آمریکا متن پیش نویس این طرح را که برای اولین بار در اول مارس گذشته مطرح شد، میان 15 عضو شورای امنیت توزیع کرده است.

خبرنگار شبکه الجزیره گفت: آمریکا تلاش دارد از شورای امنیت بخواهد این طرح را در جلسه روز سه شنبه خود تصویب کند تا کمیته ای برای تحقیق در مورد استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه تشکیل شود.

هیلی در نشست اضطراری شورای امنیت برای بررسی حمله به دوما گفت: واشنگتن به حمله شیمیایی به دوما پاسخ خواهد داد و نحوه عملکرد شورای امنیت در تصمیم ما تاثیری ندارد.

واسیلی نبنزیا نماینده روسیه در شورای امنیت، سازمان منع سلاح های شیمیایی را به تحقیق در مورد حمله شیمیایی به دوما فرا خواند و گفت: مقامات سوریه و نیروهای روسیه می توانند در این مناطق حضور یافته و وضعیت را بررسی نمایند.

وی همچنین در این نشست گفت: آمریکا، انگلیس و فرانسه سیاست های خصمانه ای علیه روسیه و سوریه در پیش گرفته اند.

نماینده روسیه همچنین در گفتگو با خبرنگاران از نگرانی خود نسبت به تمایل آمریکا به گزینه نظامی خبر داد و آن را کاری بسیار خطرناک دانست.

کد خبر: 920661

وب گردی

وب گردی