دانشگاه می تواند با نوآوری به تولید کالای ایرانی کمک کند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت:دانشگاه ها می توانند به تولید داخلی در جهت برنامه ریزی و نوآوری و طرح جدید در تولید کمک کنند و خدمات زیادی مخصوصا شرکت های دانش بنیان را هم داشته باشند.

محمد قمی در گفتگو با خبرنگار سرویس دانشگاه ایسکانیوز درباره نقش دانشگاه و دانشگاهیان در تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی گفت: بحث اقتصاد مقاومتی و مصرف کالای ایرانی، اتکا به کالای داخلی و تولید کالای داخلی ایده بسیار خوبی است که هم اشتغال ایجاد می کند و هم بازار را از رکود خارج کرده و باعث شور و نشاط اقتصادی در جامعه می شود و ما را از وابستگی نجات می دهد.

وی افزود: راه نجات ما این است که خودمان تولید کنیم و خودمان مصرف کنیم و اگر هم توانستیم صادرات کنیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دانشگاه ها می توانند در برنامه ریزی و کار آفرینی و در تغییر و تحول در نحوه تولید و تولیداتی که با زمان و علم روز همخوانی داشته باشد حرکت کنند.

وی ادامه داد: دانشگاه ها و دانشجویانی که درس می خوانند با همکاری اساتیدشان می توانند با یک برنامه ریزی صحیح برای کارآفرینان روستایی و شهرستانی، یک نو آوری، تحول و ارائه برنامه مناسب داشته باشند و باتوجه به نیاز داخلی و جامعه جهانی برای صادرات هم برنامه داشته باشند.

محمد قمی در پایان با اشاره به اینکه ارتباط دانشگاه با صنعت هم بسیار می تواند مفید فایده واقع شود، تاکید کرد: دانشگاه ها می توانند به تولید داخلی در جهت برنامه ریزی و نوآوری و طرح جدید در تولید کمک کنند و خدمات زیادی مخصوصا شرکت های دانش بنیان را هم داشته باشند.

خبرنگار: ندا فراهانی

کد خبر: 920745

وب گردی

وب گردی