63 جایزه  از تولیدات «مرکز گسترش» از جشنواره‌های داخلی

مجموع جشنواره‌های سینمایی ایران طی سال 96، تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی موفق به کسب 63 جایزه شدند.

به گزارش ایسکانیوز از مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، 31 فیلم مستند و انیمیشن از تولیدات این «مرکز» در سال 96 از رویدادهای مختلف سینمایی داخلی، 63 تندیس و دیپلم افتخار و جایزه نقدی دریافت کردند که این آمار در مقایسه با سال گذشته (46 جایزه) از رشد قابل توجهی برخوردارست.

این فیلم‌ها در 17 جشنواره معتبر داخلی نظیر سی و ششمین جشنواره فیلم فجر، یازدهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان، چهل و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد، نوزدهمین جشن سینمای ایران (خانه سینما)، نهمین جشن مستقل سینمای مستند و انیمیشن، دوازدهمین جشنواره فیلم کوتاه و مستند رضوی، ششمین جشنواره فیلم شهر، چهارمین جشنواره فیلم و عکس صنعتی و... به نمایش درآمدند و در بخش‌های مختلف موفق به کسب جایزه شدند.

فیلم‌های زنانی با گوشواره‌های باروتی «رضا فرهمند« و در جستجوی فریده «آزاده موسوی و کوروش عطائی» با کسب 6 و 5 جایزه ملی، موفق‌ترین آثار تولیدی این «مرکز» در جشنواره‌های داخلی سال گذشته بودند.

پس از این دو فیلم، جمعه قالی «مهدی اسدی»، پیشخدمت «فرنوش عابدی» و جمشید، مرثیه‌ای بر یک اسطوره «معین صمدی» با 4 جایزه ملی قرار گرفتند.

فیلم‌های متهمین دایره بیستم «حسام اسلامی»، داش آکل «هاجر مهرانی» و درخت پرتقالی «امیرهوشنگ معین» نیز 3 جایزه از رویدادهای داخلی کسب کردند.

بانو قدس ایران «مصطفی رزاق‌کریمی»، مانکن‌های قلعه‌حسن‌خان «سام کلانتری«، آدم خانگی «مرضیه ابرار پایدار«، پنجاه سالگی «صبا ندایی»، اوسیا «علیرضا دهقان» و مرز مه‌آلود«آتبین حسینی» هم موفق به کسب 2 جایزه شدند.

بهترین فیلم بخش مسابقه ملی و مسابقه بین‌الملل و بهترین کارگردانی مستند بلند جشنواره سینماحقیقت، بهترین فیلم مستند بلند جایزه شهید آوینی، بهترین مستند بلند بخش بین‌الملل جشنواره فیلم رشد، بهترین مستند کوتاه بخش ملی و بین‌المللی جشنواره فیلم کوتاه تهران، تندیس شایستگی بهترین فیلم انیمیشن جشن خانه سینما، جام شهر سوخته جشن مستقل سینمای انیمیشن، سه تندیس شیر ایرانی جشن مستقل مستندسازان، بهترین فیلم مستند و انیمیشن جشنواره فیلم شهر، بهترین فیلم مستند کوتاه جشنواره تلویزیونی مستند و... بخشی از جوایز کسب شده تولیدات مرکز گسترش در سال 96 است.

کتاب «سینما و امر تجربی» که توسط مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی منتشر شده هم جایزه بهترین ترجمه هفتمین جشن کتاب سال سینمای ایران را بدست آورد. گروه مترجمان این کتاب زیر نظر «مازیار اسلامی» اقدام به ترجمه مجموعه مقالات سینما و امر تجربی کرده‌اند.

پیش از این اعلام شده بود که آثار مستند و انیمیشن مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در سال 96، سی و یک جایزه بین‌المللی را نیز بدست آورده‌اند.

502

کد خبر: 920787

وب گردی

وب گردی