نوآوری های صنعتی کشور در حوزه انتقال برق / بومی سازی تجهیزات حساس برق

مدیرکل دفتر فنی ونظارت شبکه انتقال توانیر همچنین از بومی سازی راکتورهای هسته آهنی و هوایی دی تیون بانکهای خازنی در سال 96 خبرداد و گفت: این اقدام موفقیتی در خور برای صنعت برق محسوب می شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ هاشم علیپور درهمین خصوص ازانجام مطالعات پیک 97 خبرداد و گفت: در همین خصوص جلسات متعددی با مدیران عامل 16 شرکت برق منطقه ای و شرکت های توزیع، نمایندگان معاونت برنامه ریزی و هماهنگی توزیع و شرکت مدیریت شبکه برگزار شد که این جلسات در نهایت منجربه ابلاغ پروژه های دارای اولویت به شرکتها جهت اجرا شد.
این مقام مسئول به منظور پیاده سازی تعمیرات و نگهداری بهینه شبکه در صنعت برق، نسبت به انتخاب مشاور داخلی اقدام شده ، که این مشاور باید بررسی های لازم را جهت انتخاب یک شرکت معتبر بین المللی در این حوزه انجام دهد.
علیپور همچنین اظهارداشت: برای استفاده از تجربیات و انتقال دانش روز دنیا در زمینه محصولات جدید و همچنین حوزه ، بهره برداری، تعمیرات و نگهداری شبکه برق، دفتر فنی ونظارت شبکه انتقال توانیر اقدام به برگزاری سمینارهای آموزشی توسط شرکتهای خارجی(ABB , Siemens ,Pfisterer, Schneider… ، NARI ، SIFANG ( در زمینه های تعمیرات و نگهداری بهینه، تصفیه شیمیائی روغن، کاهش خوردگی دکل های خطوط، تستر مقره، آشنایی با سیستمهای حفاظتی و سیستم های مخابراتی، متعلقات کابلهای فشار قوی و .. نمود.
مدیرکل دفتر فنی ونظارت شبکه انتقال توانیر همچنین از بومی سازی راکتورهای هسته آهنی و هوایی دی تیون بانکهای خازنی در سال 96 خبرداد و تصریح کرد: این اقدام موفقیتی در خور برای صنعت برق محسوب می شود.
علیپور در عین حال از تدوین دستورالعمل های لازم در زمینه های مرتبط با حوزه انتقال و فوق توزیع خبرداد و گفت: درهمین راستا دستور العمل های سرویس و نگهداری برقگیر، شبکه زمین، پستهای GIS، ترموویژن، بهره برداری از مقره های سیلیکون رابر، آزمون و مشخصات فنی مقره های سیلیکون رابر، شستشوی مقره های خطوط و پستها، بهره برداری و نگهداری از خطوط کابلی، سیستم های DC پستهای انتقال و فوق توزیع تدوین ودستورالعمل های پوششهای عایقی RTV نیز ابلاغ شد.
او همچنین از بررسی مستندات سازندگان تپ چنجر ترانسهای قدرت و مطابقت آنهابا استانداردهای مربوطه نیز خبرداد و گفت: مستندات به شرکتهای برق منطقه ای جهت استفاده در شبکه ابلاغ شده است.
مدیر کل دفتر فنی ونظارت شبکه انتقال توانیر از ریزگردها و آثار مخرب آن در شبکه انتقال برق نیز سخن گفت و خاطرنشان ساخت: در سال 96 جلسات متعددی را برای بررسی روش های جدید کاهش اثرات ریزگردها و روش های مانیتورینگ آنلاین خطوط برگزار کردیم که نتایج اولیه مناسبی داشته و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد آثار مطلوب آن در شبکه برق کشور باشیم.

402

کد خبر: 920791

وب گردی

وب گردی