تسهیلات بانکی تشویقی جهت اشتغالزایی سربازان /  مشمولان دکتری به عنوان استاد در طرح مهارت آموزی سربازان خدمت می کنند

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان گفت: قصد داریم مهارت هایی را به سربازان آموزش دهیم که اشتغال پذیر باشد تا بعد از ترخیص از خدمت با آن مهارت بتوانند به سمت اشتغال برود و برای اینکه این اشتغال بهتر و موفق تر صورت گیرد تسهیلاتی از جمله تسهیلات بانکی برای سربازان پس از خدمت در نظر گرفته ایم.

سردار فرحی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ گفت: برآورد حداکثر صدهزار نفر در سال برای طرح مهارتی سربازان یک چشم انداز است که هر چه تعداد بیشتری را در این طرح جذب کنیم بُرد کرده ایم.

او افزود: بعد از دوران خدمت سربازی هم فرآیندی را تعریف کرده ایم که استفاده از تسهیلات بانکی و ایجاد مشوق برای کارفرمایان است تا بتوانند سربازان آموزش دیده و مهارتی را جذب کنند و دراین طرح افرادی که تنها مهارت دارند با افرادی که بعد از تحصیلات دانشگاهی در دوران خدمت مهارت کسب می کنند تفاوت هایی وجود دارد.

فرحی خاطر نشان کرد: قصد داریم مهارت هایی را به سربازان آموزش دهیم که اشتغال پذیر باشد تا بعد از ترخیص از خدمت با آن مهارت بتوانند به سمت اشتغال برود و برای اینکه این اشتغال بهتر و موفق تر صورت گیرد تسهیلاتی از جمله تسهیلات بانکی برای سربازان پس از خدمت در نظر گرفته ایم.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان تصریح کرد: برای تحصیلات عالیه و افرادی که با مدرک دکتری به خدت می روند چند انتخاب وجود دارد اول اینکه چون خود این افراد استاد تمام هستند از ظرفیت آن ها برای آموزش و مهارت دهی به سربازان استفاده شود.

فرحی ادامه داد: هم چنین از ظرفیت و مهارت سربازان با مدرک دکتری برای نیازهای مهارتی نیروهای مسلح نیز استفاده خواهد شد که این موضوع به مهارت ورزی شناخته می شود.

او گفت: اگر شخصی قبل از خدمت مهارت خوبی کسب کرده و از لحاظ علمی و تئوری تحصیلات مناسبی داشته باشد، تخصص او می تواند در دوران خدمت نیز متمرکز شود و مهارت او توسعه یابد که در این صورت پس از خدمت عملا مهارت خبرگی پیدا می کند و مهارتی که آموخته به ورزیدگی تبدیل می شود هم چنین این نکته حائز اهمیت است که برای افراد با تحصیلات عالیه نیز تسهیلاتی پس از خدمت در نظر گرفته ایم.

202

کد خبر: 920861

وب گردی

وب گردی