مرز مکزیک در انتظار حضور 1600نیروی آمریکایی

مقامات آمریکایی اعلام کردند که تعداد 255 نیروی ویژه گارد ملی آمریکا به مرزهای مکزیک اعزام شده اند. این در حالی است که ترامپ قول حضور 1600 نیرو را از جمهوری خواهان گرفته است.

به گزارش ایسکانیوز، مقامات ایالت آریزونای آمریکا اعلام کره اند که آمریکا تعداد 255 نفر از نیرو‌ی گارد ملی را به سوی مناطق مشترک مرزی آمریکا با مکزیک ارسال کرده است.

فرماندار جمهوری خواه ایالت آریزونا گفته است که شمار بیشتری از نیرو‌های گارد ملی این کشور به سوی مناطق مشترک مرزی اعزام خواهند شد. تاکنون گزارشی درباره جزئیات فعالیت‌های گارد ملی آمریکا در این گونه مناطق منتشر نشده است.

ایالات آریزونا، نیومکزیکو و تگزاس همگی وعده‌های جدیدی برای تامین حدود نیمی از نیروی درخواستی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا برای استقرار ۴۰۰۰ نیرو در مرز با مکزیک را داده‌اند.

گروهی از نیروهای گارد ملی به مرز مکزیک رسیده‌اند و همزمان ایالات و مقام‌های دولت فدرال به رایزنی درباره اقدامات آتی ادامه می‌دهند. ایالت دموکرات کالیفرنیا، تنها ایالت مرزی باقیمانده است که هنوز برای مشارکت نیروهای گارد ملی در تامین امنیت مرزی تصمیمی نگرفته است.

رئیس‌جمهوری آمریکا هفته گذشته خواستار اعزام ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ عضو گارد ملی به این منطقه مرزی شد و در بیانیه‌ای به "ادامه بی‌قانونی در مرزهای جنوبی" اشاره کرد. او نوشت: دولتم چاره‌ای ندارد جز اقدام.

وی خواستار مبارزه با قاچاق مواد مخدر و مقابله با مهاجران غیرقانونی در این گونه مناطق مشترک مرزی شده است.

کد خبر: 920878

وب گردی

وب گردی