رشته های دانشگاهی و میزان تحصیلات با نیازهای واقعی جامعه منطبق شود

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت : توسعه تحصیلات دانشگاهی امری پسندیده و مطلوب است اما باید رشته های دانشگاهی و میزان تحصیلات با نیازهای واقعی جامعه انطباق داشته باشد تا از هدر رفت سرمایه ها بویژه سرمایه عمر و نیروی جوان کشور جلوگیری شود

به گزارش ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی واحد اصفهان(خوراسگان) ،آیت ا... طباطبایی نژاد که در دیدار رئیس و اعضای هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با ایشان به مناسبت تبریک آغاز سال نو سخن می گفت، افزود: باید دست اندرکاران و متولیان آموزش عالی کشور شاخص تعریف کنند که کشور در چه رشته ای و تا چه میزان تحصیلات و حتی با چه جنسیتی به نیروی متخصص و دانش آموخته نیاز دارد و صرف اینکه همه بخواهند به دانشگاه بروند و سرمایه های مادی و عمر خود را چند سال صرف اخذ یک مدرک دانشگاهی کنند بدون نتایج ملموس برای جامعه، مفید به نظر نمی رسد.

وی افزود: امروز تربیت متخصص زن در تمام رشته های پزشکی از نیازهای اساسی کشور است چرا که در برخی رشته های پزشکی بالخصوص در رشته های نوین پزشکی و کار با ابزارهای پیشرفته پزشکی جدید، متخصص زن بسیار کم داریم.

طباطبایی نژاد تأکید کرد: خروجی دانشگاه باید نیروهایی کارآفرین باشند تا بتوانند پس از اتمام تحصیل عملاً وارد کار و امور تولیدی کشور شوند و مقدمه این کار افزایش کیفیت و ضرورت بهره گیری از روش های نوین آموزش های دانشگاهی و تولید فناوری است.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان افزود: هدف اولیه تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی با حمایت امام خمینی ره و سران وقت کشور، تربیت نیروهای متخصص با شاخصه های انقلاب اسلامی برای استفاده در کادرهای اجرایی و مدیریتی نظام اسلامی بود که متأسفانه در عمل چندان موفقیتی در تحقق این هدف دیده نشده است.

وی گفت: در شرایط کنونی که برخی واحدهای دانشگاه آزاد با محدودیت منابع مالی مواجه هستند هزینه نگهداری پردیس های وسیع دانشگاهی، از مهمترین هزینه هاست که باید با تدابیری اینگونه هزینه ها را کاهش دهند تا علاوه بر کاهش هزینه ها، با تمرکز آموزشی، بتوان کیفیت ها را هم ارتقاء داد.

امام جمعه اصفهان اظهار کرد: امسال که با تدبیر هوشمندانه رهبر معظم انقلاب به نام «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری شده است، فرصت مغتنمی است تا دانشگاه آزاد اسلامی با رویکردهای جدیدی که اتخاذ کرده است با برنامه ریزی و همزبانی با ملت بتواند در تحقق این راهبرد برای توسعه تولید داخلی و رونق اقتصاد کشور تلاش نماید.

در ابتدای این دیدار دکتر احمد آذین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد اصفهان(خوراسگان) با ارائه گزارشی از فعالیت های واحدهای دانشگاهی استان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان برنامه های خود را برای سال 97 بر توسعه فعالیت های دانش بنیان و کارآفرینی و ارتقاء کیفیت متمرکز خواهد کرد.

آذین افزود: گسترش فرهنگ دینی و استفاده از ظرفیت و توان همه اساتید و مجموعه های دانشجویی برای تحقق اهداف عالی دانشگاه بویژه غنای فرهنگ دینی و افزایش انگیزه های ابتکار و تولید و کارآفرینی با کمک سایر دستگاههای دست اندرکار از اهداف دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در سال جاری خواهد بود.

وی ادامه داد: توجه مضاعف به ظرفیت واحدها و مراکز آموزشی، شنا سایی و عملیاتی کردن قابلیت های دانش بنیان و کم

کردن اتکا به شهریه های دانشجویی، جذب ایده های نو برای پیشرفت و تعالی دانشگاه مبتنی بر فرهنگ و تمدن نوین اسلامی درکانون توجهات خواهد بود.

204

کد خبر: 920884

وب گردی

وب گردی