85 شرکت برند فرآورده های نفتی کشور را توزیع می کنند

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: با هدف کاهش مشکلات مربوط به جایگاه داران و سوخت رسانی، امسال 85 شرکت برند و زنجیره ای کار توزیع و پخش فرآورده های سوختی در کشور را برعهده می گیرند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ سید محمدرضا موسوی خواه روز سه شنبه در دیدار با استاندار قزوین افزود: با اجرای این طرح سود حاصل از فروش روزانه به صورت مستقیم به جیب جایگاه داران واریز می شود و از وابستگی به دولت نجات می یابند.
او اظهار کرد: این طرح مشکلات جایگاه داران و سوخت رسانی فرآورده های نفتی کشور را تا حد زیادی کاهش می دهند.
موسوی خواه همچنین گفت: در حال حاضر 62 درصد ناوگان نفتکش کشور مازاد هستند و به همین دلیل از سال 94 اطلاعیه عدم پذیرش نفتکش های جدید را صادر کرده ایم.
او اضافه کرد: امروزه نفت کش های کشور هر پنج روز یک بار برای جابه جایی بار حرکت می کنند که این موضوع اصلا برای آنها به صرفه نیست.
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: سه هزار و 600 جایگاه در سطح کشور وجود دارد که به صورت سنتی مشغول ارائه خدمات به مردم هستند و ماهیانه یک هزار و 600 میلیارد ریال کارمزد جایگاه هاست.
او با بیان اینکه با دریافت بودجه از دولت کارمزد جایگاه ها را پرداخت می کنیم،افزود: با توجه به مشکلات نقدینگی بیش از 2 ماه تاخیر در حقوق جایگاه داران ایجاد شده و این مشکل را باید اتخاذ تدابیر لازم مدیریت کرد.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران افزود: مقابله با مفاسد را در دستور کار قرار دادیم و در نتیجه کلیه تخلفات اداری در سیستم فروش صفر شده است.

**طرح های جدید برای اصلاح ساختار سوخت رسانی به اطلاع مردم رسانده شود
استاندار قزوین نیز در این دیدار گفت: باید اطلاع رسانی بیشتری در زمینه طرح های جدید برای اصلاح ساختار سوخت رسانی در کشور صورت بگیرد چون جایگاه داران و مجتمع های بین راهی دغدغه های زیادی در خصوص کارمزدها و وضعیت خود دارند.
عبدالمحمد زاهدی ادامه داد: آنچنان که امروزه در حمل مسافر با ناوگان اتوبوسرانی هیچ مشکلی در سطح کشور وجود ندارد باید برای حمل سوخت نیز توسط شرکت های برند در کشور اقدام شود و در این زمینه مشکلی نداشته باشیم.
او افزود: موضوع تامین و پخش سوخت در برخی مقاطعی سال مانند تعطیلات و فصل سرما به اولویت و نیاز اول کشور تبدیل می شود و باید برای حل مشکلات این بخش با توجه به حساسیت های خاص آن اقدام شود.

منبع: ایرنا

402

کد خبر: 920887

وب گردی

وب گردی