بازار مالى گلوگاهى براى رشد توسعه اقتصادی/ نمایشگاه، معرف توانایى نهادهاى مالى است

مدیرعامل تأمین سرمایه لوتوس پارسیان گفت: نمایشگاه بین المللى بورس،بانک و بیمه ضمن معرفى توانایی های بازار مالی، تعامل بیشتری را در ارکان مختلف بازار مالی ایجاد خواهد کرد.

علی تیموری شندی، مدیرعامل تأمین سرمایه لوتوس پارسیان در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز به برگزاری نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه که طی هفته آینده برگزاری می شود اشاره کرد و گفت: در بازارهای مالی پیشرفته، نهادهای مالی باید با حرفه ای گری های خود اقدام به تخصیص منابع کنند زیرا سرمایه های خرد از طریق نهادهای مالی جمع می شوند و به واسطه تحلیل و ارزیابی ها منابع را به سمتی سوق می دهند که کشور از سودآوری بهتری نسبت به سایر کشورها برخوردار شود.

او با بیان اینکه اساس و کارکرد نهادهای مالی، تخصیص منابع است، افزود: قاعدتا نقش تجمیع منابع خرد از طریق ابزارهای مالی، بهتر انجام می شود و منابع به جای آنکه در بازارهای سفته بازانه و بازارهایی که در اقتصاد کشور هیچ کارکرد مثبتی ندارند به کار گرفته شوند باید در توسعه اشتغال و تولید مورد استفاده قرار گیرند.

تیموری اظهار داشت: نمایشگاه بین المللى بورس،بانک و بیمه ضمن معرفى توانایی های بازار مالی، تعامل بیشتری را در ارکان مختلف بازار مالی ایجاد خواهد کرد.

مدیرعامل تأمین سرمایه لوتوس پارسیان با بیان اینکه در بازار پیشرفته ابزار هیبریدی و ابزار ترکیبی نقش اساسی را بر عهده دارند، گفت: این ابزارها ضمن ساده سازی مفهوم و نیازهای بازار سرمایه، متناسب با نیازها طراحی خواهند شد.

او افزود: نمایشگاه فرصت خوبی برایبازخورد دو طرفه است، نهادهای مالی بازخوردی را از فعالان و بازار می گیرند و از این طریق قادر به شناسایی نیازهای خود هستند.

تیموری با اشاره به اینکه نمایشگاه کمک می کند تا ابزارها متناسب با نیازها طراحی شود، اظهار داشت: هر چقدر سیستم مالی کارآمد و کارا داشته باشیم تخصیص بهینه منابع بهتر صورت می گیرد و منابع با توجه به پتانسیل های حوزه اقتصادی کشور به حوزه ای خواهد رفت که نیاز دارد.

این فعال بازار سرمایه ارزیابی خود از اقدامات بازار مالی در سال 96 را اینگونه بیان کرد: کل نظام مالی، درگیر چالش های بزرگی است که در حوزه نوآوری سایه انداخته و تا زمانی که این چالش ها برطرف نشود نقشی را که در انتظار آن هستیم ایفا نخواهد شد.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر کل انرژی مدیران و فعالین در بازار برای رفع چالش های موجود در این بازارها به کار گرفته شده است، اظهار داشت: در بازار بانک و بیمه با چالش های عمده ای روبرو هستیم و انرژی مدیران در این دو بخش صرف رفع چالش ها شده است.

تیمورى با اشاره به اینکه حفظ موجودیت نهادهای مالی اکنون در اولویت است، گفت: در وضعیت صورت های مالی بانک ها و بیمه طى سال 96 کاملا مشخص است که تمام تلاش ها برای موجودیت این دو حوزه به کار گرفته شده است اما در بخش نوآوری، ارائه خدمات و سرویس جدید در حوزه بانک و بیمه تنوعی ایجاد نشده که بتوانند نقش قابل توجهی را از خود ایفا کنند.

او افزود: در حوزه بازار سرمایه اقدامات نوینی در حال انجام بود که آن هم به لطف حرفه ای گری های عوامل قانونگذار در برنامه ششم توسعه انجام شده است.

تیمورى با بیان اینکه حرکت های جزئی در ارکان بازارهای مالی در سال 96 صورت گرفته است، گفت: اقتصاد کشور نیازمند برخى از اقدامات است که در حال حاضر حرکت هاى صورت گرفته پاسخگوی نیازهاى موجود نیست.

این فعال بازار سرمایه خاطرنشان کرد: متولیان به خصوص قانونگذاران و کسانی که مقام نظارتی هستند باید تلاش کنند تا چالش های موجود برطرف شود و اقدامات مهم را به افراد با تجربه بسپارند تا بتوانند نقشی که در دنیا برای اکوسیستم مالی تعریف شده را به نحو مناسب تری انجام دهند.

او به وضعیت بازارهاى مالى در سال 97 اشاره کرد و افزود: چالش ها در سال 97 به مراتب بزرگتر و ترسناک تر شده است، تا زمانی که آنها برطرف نشوند نمی توان انتظار بهبود بازار را داشت، اکنون می توان گفت بازارهاى مالى گلوگاهى براى رشد توسعه اقتصادی شده است.

تیمورى با بیان اینکه سال 97 با عنوان سال حمایت از کالاى ایرانى نامگذارى شده است، گفت: تا زمانى که نتوان تجهیز منابع مناسب و ارزان قیمتى را در اقتصاد براى بخش تولید داشته باشیم این چالش ها وجود خواهد داشت.

مدیرعامل تأمین سرمایه لوتوس پارسیان اظهار داشت: اتفاقات در کشور نشان مى دهد وضعیت کشور چندان مناسب نیست و نیازمند اقدامات جدیدى در این زمینه است.

او با اشاره نقش نمایشگاه در آگاهى بخشى عموم سرمایه گذاران گفت : به طور معمول نهادهاى مالى با توجه به کارکردشان به عنوان جعبه سیاهى براى عموم مردم محسوب مى شوند بنابراین نمایشگاه فرصتى است تا نهادهاى مالى، سرویس و خدمات خود را به صورت عمومى عرضه کنند و مردم با نهادها و ابزارها آنها آشنا شوند.

تیمورى در پایان گفت: برگزارى نمایشگاه بسیار مثبت است و امیدوارم نمایشگاه امسال قدم هاى بهترى را نسبت به سال هاى گذشته بردارد و نهادها با حضور فعال خود باعث آشنایى فعالان با نهادهاى مالى شود.

401

کد خبر: 920965

وب گردی

وب گردی