تمایل ریاض برای شرکت در اقدام نظامی علیه سوریه

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی می گوید کشورش در اقدام نظامی احتمالی بر ضد سوریه مشارکت خواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از یورونیوز، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی می گوید کشورش در اقدام نظامی احتمالی بر ضد سوریه مشارکت خواهد کرد.

ولیعهد عربستان که برای یک سفر رسمی در پاریس به سر می برد در جریان یک کنفرانس خبری مشترک با امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره احتمال همراهی کشورش با حملات هوایی به دمشق در واکنش به حملات شیمیایی دوما گفت: «اگر شرکای ما خواهان این همراهی باشند پاسخ ما مثبت است.»

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه نیز در این کنفرانس خبری تاکید کرد کشورش طی روزهای آینده موضع رسمی خود در قبال حملات شیمیایی نسبت داده شده به رژیم بشار اسد را اعلام خواهد کرد.

آقای ماکرون در این خصوص تصریح کرد: «در صورتی که تصمیم به انجام حملات هوایی گرفته شود این حملات تنها زیرساخت ها و ظرفیت های شیمیایی ارتش سوریه را هدف قرار خواهد داد و به هیچ وجه بر ضد متحدان روسی و ایرانی این رژیم نخواهد بود.»

رئیس جمهوری فرانسه ادامه یادآور شد: «ما در این زمینه به تبادل اطلاعات فنی و راهبردی با شرکای خود به ویژه بریتانیا و آمریکا ادامه می دهیم و طی روزهای آینده تصمیم خود را اعلام خواهیم کرد.»

این درحالیست که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیز روز دوشنبه ضمن اشاره به احتمال اقدام نظامی بر ضد دمشق پس از حملات شیمیایی انجام شده با گازهای سمی در منطقه دوما، اعلام کرد تصمیم در این باره به زودی اعلام خواهد شد.

سفر سه روزه ولیعهد عربستان سعودی به فرانسه که پیش از این قرار بود بر دو محور فرهنگ و اقتصاد استوار باشد در نهایت به امضای هجده میلیارد دلار توافق همکاری میان میان دو کشور انجامید. دو طرف همچنین در جریان گفتگوهای انجام شده بر نزدیکی مواضع دو کشور در خصوص بسیاری از موضوعات دیپلماتیک تاکید کردن

کد خبر: 920995

وب گردی

وب گردی