سوریه در دوره سازندگی از توان علمی دانشگاه آزاد اسلامی استفاده می کند /  استقبال بشار اسد از تاسیس واحد های دانشگاه آزاد اسلامی در سوریه

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه سفر به سوریه با وزیر آموزش عالی این کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر علی اکبر ولایتی رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی روز گذشته با عاطف النداف وزیر آموزش عالی سوریه در دمشق در خصوص تاسیس واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در شهرهای دمشق، حلب و لاذقیه دیدار و گفتگو کرد.

دکتر ولایتی در این دیدار با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دارای یک میلیون و پانصد هزار دانشجو است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی آن را دارد تا مرکز فعالیت های منطقه ای خود را در کشور دوست و برادر سوریه قرار دهد.

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به استقبال رئیس جمهور سوریه از تاسیس واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در این کشور و توسعه همکاری های علمی، افزود: سوریه پس از سپری کردن دوران سخت جنگ امروز وارد مرحله سازندگی شده است و با توجه به گستردگی و توان علمی دانشگاه آزاد اسلامی، تاسیس واحدهای این دانشگاه در این کشور با توجه به نیازمندی های علمی سوریه می تواند روند سازندگی را تسریع نماید.

در این دیدار دکتر علیرضا شیخ عطار مدیرکل بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی نیز با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به لحاظ تعداد دانشجویان خارجی در کشور پیشتاز است، گفت: بیش از ۱۰ هزار دانشجوی خارجی در مقاطع مختلف در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می کنند که اکثر آنها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری هستند.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در ۴ کشور لبنان، افغانستان، انگلستان و امارات متحده عربی شعبه دارد و هم اکنون همکاری های علمی با کشورهای آلمان، روسیه و آذربایجان به خصوص در حوزه های پزشکی آغاز شده است.

دکتر عاطف النداف وزیر آموزش عالی سوریه نیز در این دیدار ضمن استقبال از همکاری های گسترده علمی بین دو کشور و تبادل استاد و دانشجو گفت: امروز سوریه در رشته های های تک، آی تی، ام بی ای و ... بیش از هر زمان دیگری نیازمند همکاری های علمی با ایران است.

در ادامه این دیدار طرفین درباره مقدمات اجرایی و قانونی تاسیس واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سه شهر اصلی دمشق، حلب و لاذقیه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

204

کد خبر: 921000

وب گردی

وب گردی