فرصت های شغلی متناسب با ظرفیت های شهرستان شناسایی شود

فرماندار ایلام گفت: باید فرصت های شغلی متناسب با ظرفیت های شهرستان را شناسایی و زمینه و شرایط را فراهم کنیم تا تولید افزایش و فضای کسب و کار را بهبود بخشیم.

به گزارش ایسکانیوز، معروف بسطامی در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان ایلام اظهار داشت: دستگاه های اجرایی و مسئولان جامعه کسب و کار باید با همکاری و تعامل سازنده زمینه تقویت تولید و توسعه اشتغال را فراهم کنند تا از این طریق ضمن ایجاد فرصت های شغلی جدید برای متقاضیان کار، نرخ بیکاری در شهرستان کاهش یابد.

وی افزود: ابلاغ تسهیلات اشتغال فراگیر فرصتی است که به ندرت ارائه می شود و ما باید از این موقعیت کمال استفاده را ببریم، توجه به سیاست ها و حمایت های دولت در خصوص اجرای طرح اشتغال فراگیر و توجه ویژه مسئولان باعث ایجاد اشتغال پایدار برای فارغ التحصیلان و متقاضیان سرمایه گذاری شده و نرخ بیکاری کاهش می یابد.

بسطامی یادآور شد: اشتغال پایدار با جذب سرمایه گذار و رفع موانع تولید از اهداف بلند مدت کارگروه اشتغال است و باید فرصت های شغلی متناسب با ظرفیت های شهرستان را شناسایی و زمینه و شرایط را فراهم کنیم تا تولید افزایش و فضای کسب و کار را بهبود بخشیم.

وی تاکید کرد: اعضای کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری باید ضمن هدایت متقاضیان و سوق دادن آنها به سمت طرح های اشتغالزایی تولیدی، در زمینه ارائه طرح های توجیهی طرح ها و همچنین ثبت تمامی آنها در سامانه رصد با جدیت اقدام کنند.

وی در خصوص بنیاد برکت و پرداخت تسهیلات به طرح های اشتغالزا گفت: تسهیلات بنیاد برکت برای طرح های اشتغالزا تا سقف 300 میلیون ریال و درصد کم است که افراد جویای کار و دارای طرح می توانند از این ظرفیت بهره ببرند.

فرماندار ایلام تاکید کرد: طرح های نیمه فعال یا طرح هایی که قبلا فعال بوده اند با توجه به اینکه این طرح ها در مرحله بهتری از نظر اشتغالزایی هستند باید در اولویت پرداخت تسهیلات قرار گیرند.

بسطامی بر ضرورت جدیت همه دستگاه های اجرایی در زمینه ایجاد اشتغال، توجیه متقاضیان و تکمیل مدارک، طرح های توجیهی و تضمین های بانکی، عدم بدهی و معوقات به بانک ها و تسریع و تسهیل در معرفی طرح ها به کارگروه اشتغال این شهرستان تاکید کرد.

مدیر اشتغال و کار آفرینی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان نیز در این نشست گفت: سهم اشتغالزایی شهرستان ایلام در حوزه روستایی 292 میلیارد ریال است و تاکنون از هشت هزار و 500 متقاضی ثبت شده استان ایلام جهت بهره مندی از تسهیلات ویژه اشتغال یک هزار و 40 طرح در شهرستان ثبت شده و از این تعداد 901 طرح سهم حوزه روستایی و 139 طرح نیز سهم حوزه فراگیر است.

احمد خان محمدیان افزود: این طرح ها در شهرستان در بخش کشاورزی 771 طرح، خدمات 108 طرح و بخش صنعت 71 طرح است و در مجموع این طرح ها 6 هزار و 665 شغل ایجاد می کنند.

وی یادآور شد: مجموع تسهیلات درخواستی برای اجرای یک هزار و 40 طرح در شهرستان ایلام سه هزار میلیارد و 300 میلیون ریال است.

901/900

کد خبر: 921023

وب گردی

وب گردی