شایان مصلح: فوتبال و شعر برایم تلاقی روح و جسم است/دانشگاه آزاد ظرفیت انجام فعالیت‌های ادبی زیادی دارد

مدافع پرسپولیس و شاعر مجموعه «پرواز 69»، گفت: شاید فوتبال و شعر ربط زیادی به هم نداشته باشند اما برای من به گونه ای تلاقی روح و جسم است.

شایان مصلح در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره نگارش اولین دفتر شعر خود با عنوان «پرواز 69» ، اظهار داشت: فوتبال و شعر ربط زیادی به هم شاید نداشته باشند اما برای من به گونه ای تلاقی روح و جسم بود.

وی با بیان اینکه از سال ۸۹ به شعر علاقه پیدا کردم، گفت: به لطف خدا توانستم در عرصه شعر پیشرفت کنم و امروز در دفتر شعر «پرواز 69» تجربه ۶ ساله ام در قالب کتاب چاپ شده و به نمایشگاه کتاب سی و یکم می آید.

مصلح درباره تجربیات یک کتاب اولی نیز توضیح داد: برای انتشار دفتر شعرم با مانع خاصی روبرو نشدم و اتفاقا بسیاری از انتشارات برای چاپ اثرم استقبال کردند و ابراز علاقه زیادی برای همکاری نشان دادند که دست آخر با انتشارات «نزدیک تر» به توافق رسیدم.

اینکه امروز فضای مجازی مردم را از کتاب خواندن دور کرده در آن شکی نیست اما در این روزهای کسادی مطالعه و کم رونقی کتاب باز هم افرادی هستند که هنوزم به مطالعه کردن احترام می گذارند و ادبیات و شعر رو دنبال می کنند

وی با اشاره به اینکه به دلیل حضور در فوتبال حرفه ای کمتر فرصتی برای سرودن شعر دارم، افزود: اما قطعا از ادبیات دور نمی شوم و در اندک فرصتی که برایم پیش می آید سعی می کنم شعر بگویم و در فضای ادبیات باشم.

این مدافع تیم پرسپولیس درباره تصمیم برای انتشار آثار دیگر از خود نیز گفت: باید ببینیم استقبال از دفتر شعر «پرواز ۶۹» در میان مخاطبان چطوره است که در آینده کتاب های دیگری در این زمینه منتشر کنم.

مصلح همچنین درباره وضع این روزهای ادبیات در بازار نشر، اظهار کرد: اینکه امروز فضای مجازی مردم را از کتاب خواندن دور کرده در آن شکی نیست اما در این روزهای کسادی مطالعه و کم رونقی کتاب باز هم افرادی هستند که هنوزم به مطالعه کردن احترام می گذارند و ادبیات و شعر رو دنبال می کنند.

شاعر دفتر شعر «پرواز 69» در مورد عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی در فعالیت های فرهنگی و بخصوص در شعر و ادبیات گفت: به عنوان یکی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مدتی در انجمن ادبی این دانشگاه فعالیت داشتم که با کم کاری مسئوولین دانشگاه، انجمن ادبی مان تعطیل شد در صورتی که دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت های زیادی برای فعالیت های ادبی میان دانشجویان و اساتید دارد.

براساس این خبر، مجموعه اشعارشایان مصلح بازیکن تیم پرسپولیس باعنوان «پرواز ۶۹» از سوی نشر «نزدیک تر» همزمان بانمایشگاه کتاب تهران منتشر خواهد شد.

کد خبر: 921027

وب گردی

وب گردی