حمایت از تولید وعرضه محصولات در بستر موقوفات وبقاع متبرکه 

نصرآبادی با بیان اینکه نهادهای مسئول باید از واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارند جلوگیری کنند، گفت: صدا و سیما و نهادهای آموزشی نقش موثری در تبلیغ کالای ایرانی و فرهنگ‌سازی در جهت حمایت از آن دارند. 

به گزارش ایسکانیوز، دکتر داود نصرآبادی دکترای اقتصاد و مشاور اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه سه نهاد اصلی و مهم برای حمایت از کالای ایرانی را می‌توان در نظر گرفت، اظهار کرد: نخستین و مهمترین نهاد، دولت و نهادهایی است که فضای اقتصادی را مدیریت می‌کنند.
مشاور اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان هم دو نهاد اصلی دیگر در این راستا هستند که باید وظایف خود را انجام دهند.
نصرآبادی گفت: یکی از مهمترین اقدامات برای به حرکت در آوردن چرخه اقتصادی کشور حمایت از تولید داخل است که در نتیجه آن سطح اشتغال در جامعه افزایش خواهد یافت.
وی با اشاره به وظایف دولت در حمایت از کالای ایرانی تاکید کرد: دولت دولت باید در تسهیل فضای تولید و کسب و کار تلاش کند تا تولیدکنندگان هم به آسانی کالاها را تولید کنند.
این کارشناس مسائل اقتصادی گفت: هدایت منابع مالی به سمت تولید از دیگر اقداماتی است که دولت باید در این زمنیه انجام دهد؛ با توجه به بالابودن آمار نقدینگی در کشور اگر منابع مالی به سمت تولید حرکت کند، تولیدکنندگان تولیدات بیشتری را خواهند داشت.
مشاور اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: تشویق بانکها به پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان داخلی نیز از مسائلی است که دولت باید به آن توجه کند.
نصرآبادی با اشاره به اینکه متاسفانه با وارادات بی رویه کالاهای مصرفی و غیر مصرفی به کشور مواجه هستیم، تصریح کرد: کالاهایی که مشابه تولید داخلی دارند با تعرفه بسیار کمی وارد کشور شده و به تولیدکنندگان داخلی ضربه می‌زند.
وی افزود نهادهای مسئول باید از واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارند جلوگیری کنند؛ ضمن اینکه صدا و سیما و نهادهای تبلیغی و آموزشی نقش موثری در تبلیغ کالاهای ایرانی و فرهنگ‌سازی در جهت حمایت از آن دارند.
این اقتصاددان با اشاره به اینکه تولیدکنندگان باید کالای با کیفیت تولید کنند و مردم هم خرید کالای ایرانی را تا حد امکان به‌عنوان اولویت در نظر بگیرند، یادآور شد: متاسفانه برخی مردم برندگرا هستند و این فرهنگ اشتباه باید حذف شود.
وی در خصوص نقش وقف وموقوفات و بقاع متبرکه در این راستا تصریح کرد: برنامه‌ریزی و حمایت از محصولاتی که در بستر موقوفات تولید وعرضه می‌شوند و تاکید بر عرضه محصولات و کالاهای ایرانی در بازارها وبازارچه‌های بقاع متبرکه و حمایت و تشویق عرضه محصولات ایرانی خود گامهای مهمی در این زمینه به شمار می‌روند.

روابط عمومی سازمان اوقاف وامور خیریه

705

کد خبر: 921036

وب گردی

وب گردی