هفده نامه از سنایی مورد بررسی قرار می‌گیرد

هفده نامه از سنایی امروز چهارشنبه در قالب یکی از نشست‌های درس گفتارهایی درباره سنایی در مرکز فرهنگی شهر کتاب مورد بررسی قرار می‌گیرند.

به گزارش ایسکانیوز از مرکز فرهنگی شهرکتاب، بیستمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ سنایی عصر امروز چهارشنبه ۲۲ فروردین با موضوع بررسی هفده نامه از سنایی در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

سنت ترسل و نامه‌نگاری در ایران، جریان عمیق و ریشه‌دار است. این جریان در طول زمان، ضمن حفظ سنت‌های مرسوم ترسل، همگام با تحولات اجتماعی، نوآوری‌های بسیاری داشته است به ویژه زمانی که صوفیه ترسل را یکی از راه‌های تعالیم خود قرار دادند و به این وسیله شیوه و سبکی جدید در ترسل به وجود آوردند.

مکاتیب سنایی یکی از نمونه‌های برجسته‌ نثر فارسی در اواخر قرن پنجم و ربع اول قرن ششم است. آنچه که به عنوان مکاتیب سنایی شناخته می‌شود، هفده نامه است که شامل اخوانیات (نامه‌های دوستانه) و سلطانیات (نامه‌های رسمی) سنایی است.

نشست بررسی نامه های سنایی به بررسی و تحلیل نامه‌های سنایی اختصاص دارد که با سخنرانی بهرام پروین گنابادی استاد دانشگاه و پژوهشگر همراه است.

این برنامه، عصر امروز چهارشنبه ۲۲ فروردین از ساعت ۱۶:۳۰ در مرکز فرهنگی شهرکتاب خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.

502

کد خبر: 921060

وب گردی

وب گردی