ماکسیموویچ: زمان اندک است اما برای موفقیت، تلاش خواهیم کرد

مربی اسبق تیم ملی تفنگ صربستان گفت: تیراندازی و ورزشکاران ایرانی را به خوبی می‌شناسم، هر چند زمان تا بازی‌های آسیایی اندک است اما با همین شناخت به ایران آمدم و برای موفقیت تلاش می‌کنم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، گوران ماکسیموویچ پس از نشست خود با رئیس فدراسیون تیراندازی و در جمع اعضای تیم ملی تفنگ تصریح کرد: من چند دوره به عنوان ورزشکار و مربی سابقه حضور در المپیک و کسب مدال این بازی‌ها را در کارنامه دارم و امروز به تهران آمدم تا تجارب و اندوخته های علمی خود را به ورزشکاران و مربیان ایرانی منتقل کنم.

وی ادامه داد: لازلو سال‌ها در ایران کار کرده و ساختاری را تشکیل داده، از سویی دیگر زمان تا آغاز بازی‌های آسیایی جاکارتا اندک است و به همین دلیل در این فرصت کم باید از داشته‌های موجود بهره برد اما رقابت های داخلی را رصد خواهم کرد و اگر ورزشکار تکنیکی را ببینم روی آن سرمایه گذاری خواهم کرد تا در آینده نیز پشتوانه مناسبی برای تیم ملی داشته باشیم.

مربی اسبق تیم های ملی تفنگ صربستان و یونان یادآور شد: ورزشکاران ایرانی باید به خود اعتماد داشته باشند، برخی وقت‌ها بحث کمبودها مطرح است اما برای موفقیت باید همین محدودیت ها را پشت سرگذاشت. زمانی که ما در صربستان ورزش می کردیم مشکلات آن زمان موجب شده بود برای تمرین به کشورهای دیگر سفر کنیم و در تهیه تجهیزات و مهمات با مشکلات بسیاری دست به گریبان بودیم، اما در همین زمان هم به المپیک رسیدیم و هم مدال این بازیها را به دست آوردیم.

وی که فارغ التحصیل دانشکده ورزش بلگراد است ادامه داد: برای جوانترها می‌گویم، من دختری دارم که او نیز تیرانداز است، سالها پیش داشته های خود را به او انتقال دادم و پس از یک دوره حضور در المپیک ، در دوره بعد صاحب مدال این بازی‌ها شد و این را می گویم تا جوانترها بدانند برای موفقیت تنها نیاز به تلاش و ممارست است و اگر به خود اعتماد کنید می توانید ناممکن ها را ممکن سازید.

گوران ماکسیموویچ تاکید کرد: ورزش تیراندازی با مشکلات و اتفاقات بسیار همراه است اما برای رسیدن به این موفقیت ها باید آرامش داشت و صبوری کرد. جا دارد از دادگر به دلیل حضورم در ایران تشکر کنم و به همه اعضای تیم ملی می گویم من با سابقه ای طولانی در تیراندازی به ایران آمدم، من آمده ام تا دانش خود را به شما منتقل کنم و شما هم باید کار و تلاش کنید تا با هم و در یک حرکت منسجم، به موفقیت برسیم و این پیروزی ها را با هم جشن بگیریم.

گفتنی است گوران ماکسیموویچ ، دارنده مدرک A مربیگری تفنگ از آکادمی فدراسیون جهانی و سابقه عضویت در تیم ملی صربستان را در کارنامه دارد. حضور در پنج دوره بازی های المپیک ، مقام اول بازی های المپیک در رشته تفنگ بادی و سه عنوان قهرمانی اروپا بخشی از موفقیت های این مربی به عنوان ورزشکار بوده است.

گوران ماکسیموویچ سه مقام قهرمانی در فینال جام جهانی را نیز در کارنامه دارد و یک بار نیز به عنوان تیرانداز سال جهان معرفی شده است.

وی همچنین به عنوان سرمربی تیم های ملی صربستان و یونان فعالیت کرده و در عرصه مربیگری حضور در دو دوره بازی های المپیک و کسب مدال های نقره و برنز این بازیها را در افتخارات مربیگری خود می بیند.

602

کد خبر: 921164

وب گردی

وب گردی