رجبی: من و دامادِ رحیمی با هزینه شخصی به کلاس رفتیم/ کلاس‌های ژاپن شرایط سنی داشت/ منتقدان از بخشنامه فدراسیون جهانی اطلاع نداشتند

دبیر فدراسیون هندبال گفت: من و شهداد مرتجی با هزینه شخصی به کلاس ها رفتیم و حتی ریالی بابت کلاس ها از فدراسیون برای هیچ کس هزینه نشده است.

محمدرضا رجبی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، در مورد وضعیت تیم ملی هندبال و عدم انتخاب سرمربی اظهار داشت: پیگیر انتخاب سرمربی هستیم. همین حالا که با شما صحبت می کنم نیز در حال بررسی رزومه مربیان مختلف هستیم. شرایط گزینه ها را جویا شده ایم و یک سری شرایط نیز ما برای مربیان گذاشته ایم. منتظر پاسخ شان هستیم تا بتوانیم شرایط را جمع بندی کنیم.

وی با اشاره به تنظیم برنامه های تیم ملی پیش از بازی های آسیایی 2018 گفت: اردوهای خود را مشخص کرده ایم ولی داخلی و خارجی بودن آنها هنوز معلوم نشده چرا که ابتدا باید سرمربی بیاید و سپس در خصوص اعزام ها تصمیم گیری شود.

دبیر فدراسیون هندبال در خصوص این که چقدر شانس موفقیت برای تیم ملی در جاکارتا قائل است، تصریح کرد: تمام تلاش خود را به کار می گیریم که بهترین نتایج را کسب کنیم اما لژیونرهای خود را تا نیمه خرداد در اختیار نداریم. با این وجود سعی می کنیم کار را با بچه های شاغل در لیگ داخلی آغاز کنیم. برنامه ریزی ما در این راستاست که سرمربی را انتخاب کنیم تا کار را با همین بچه ها شروع کند و در ادامه لژیونرها به ما اضافه شوند.

«با توجه به افزایش قیمت دلار و گران شدن مربیان خارجی، ممکن است به گزینه ایرانی فکر کنید؟»، رجبی در پاسخ به این سؤال خاطرنشان کرد: بیش از دو ماه است که ما درگیر پروسه انتخاب سرمربی هستیم. وقت و انرژی زیادی روی این موضوع صرف کرده ایم تا بهترین گزینه را به ایران بیاوریم اما شرایط خاصی داریم. البته مطمئنا گزینه اول ما مربی خوب خارجی است.

وی در واکنش به انتقاد برخی از کارشناسان هندبال مانند محمد نقی ناری و کیوان صادقی از اعزام رجبی و داماد علیرضا رحیمی، رئیس فدراسیون به کلاس های پیشرفته مربیگری در ژاپن گفت: آقای ناری شرایط را نمی دانستند. آقایان ناری و صادقی از مربیان خوب کشورمان هستند اما دوستان و منتقدان از بخشنامه ای که از فدراسیون جهانی آمد، اطلاعی نداشتند.

دبیر فدراسیون هندبال تأکید کرد: کلاس های ژاپن، شرایط سنی داشت و تأکید شد نفرات اعزامی باید زیر 45 سال، سن داشته باشند. بسیاری از مربیان ما بالای 45 سال، سن دارند و مشمول این بخشنامه نمی شدند. همچنین حتما باید افرادی در کلاس شرکت می کردند که سابقه ملی در کارنامه داشتند. تسلط به زبان انگلیسی نیز یکی دیگر از شرایط بود.

رجبی ادامه داد: اصلا فدراسیون هندبال، نفرات را مشخص نمی کرد، بلکه ما لیست مربیانی که واجد شرایط هستند را به فدراسیون جهانی می فرستیم و آنها از درون لیست، گزینش و انتخاب می کند. منِ نوعی را به عنوان آخرین نفر از لیست سوم فرستادند، در حالی که فقط آقای مرتجی در لیست اول انتخاب شد و شرایط کامل را دارا بود، مربی های دیگر را قبول نکردند و برگرداندند چون با مؤلفه های شان همخوانی نداشت.

وی افزود: لیست های دوم و سوم را فرستادند که من را هم به عنوان آخرین نفر معرفی کردند و پذیرفته شدم. پذیرشم نیز به عنوان سابقه زیاد ملی ام بوده است. یکی از اول ترین شرایطی که اعلام کردند، شرایط سنی بود و همان طور که تأکید کردم بسیاری از دوستان بالای 45 سال، سن داشتند و اصلا امکان اعزام شان وجود نداشت. همچنین مربیان باید با هزینه شخصی به این دوره کلاس ها می رفتند اما خیلی از دوستان نمی خواستند هزینه کنند. با آنها تلفنی صحبت کرده و اسامی شان را رد کردیم اما گفتند شرایطش را نداریم که هزینه کنیم.

رجبی در پایان، در خصوص این که آیا داماد علیرضا رحیمی نیز با هزینه شخصی به ژاپن رفته یا خیر، گفت: من و ایشان (شهداد مرتجی) با هزینه شخصی به کلاس ها رفتیم و حتی ریالی بابت کلاس ها از فدراسیون برای هیچ کس هزینه نشده است.

604

کد خبر: 921175

وب گردی

وب گردی