نقض برجام، ضربه به نظام بین المللی است

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: تهدید برجام تبعات سنگینی برای سازمان‌های بین المللی و رژیم‌های بین المللی خلع سلاح هسته‌ای جهان وارد خواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز، بهروز کمالوندی معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی کشورمان در سمینار همکاری‌های بین المللی هسته‌ای ایران و چین با حضور صاحب نظران و اندیشمندان دو کشور در حوزه انرژی هسته‌ای و نیز نمایندگانی از کشور‌های پنج بعلاوه یک گفت: تهدید برجام تبعات سنگینی برای سازمان‌های بین المللی و رژیم‌های بین المللی خلع سلاح هسته‌ای جهان وارد خواهد کرد.

وی اظهار کرد: هرگونه نقض برجام، ضربه‌ای به نظام بین المللی و بازیگران آن دانست.

کمالوندی افزود: اگر برجام مورد تهدید قرار گیرد، تبعات سنگینی برای دولت‌ها، سازمان‌های بین المللی و رژیم‌های بین المللی خلع سلاح هسته‌ای جهان وارد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه اجرای موفق برجام، منجر به تعمیق صلح و آرامش در جامعه جهانی خواهد شد بیان کرد: این امر مستلزم پایبندی همه طرف‌ها بدون هرگونه استثناء و تبعیض در حوزه‌های مختلف حقوقی، فنی و مالی خواهد بود.

کمالوندی تصریح کرد: ما در حال ورود به همکاری‌های بین المللی جدید هستیم که نیازمند ره یافتی سازنده است.

وی با اشاره به برگزاری سمینار‌های همکاری‌های بین المللی در مسکو، بروکسل و اصفهان گفت: برگزاری چنین سمینار‌هایی نشان گر اهمیت اجرای ضمیمه سوم توافق هسته‌ای (همکاری‌های بین المللی) و لزوم تبادل تجربیات و نظرات در این حوزه است.

کمالوندی افزود: گزارش آژانس انرژی اتمی به طور مکرر بر اجرای تعهدات از سوی ایران تاکید دارد و این نشانه‌ای از حسن نیت ایران برای نشان دادن ماهیت صلح آمیز فعالیت‌های هسته‌ای خود است.

معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه ما همکاری‌های بین المللی موفقی را با شرکای خارجی در حوزه‌های مختلف آغاز کرده‌ایم، اظهار کرد: هم اکنون در حال ساخت مشترک دو واحد نیروگاهی جدید در بوشهر و همچنین تولید ایزوتوپ پایدار در فوردو هستیم.

وی افزود: با چین نیز در حال همکاری نزدیک برای بازسازی و باز طراحی رآکتور آب سنگین اراک هستم.

کمالوندی گفت: گداخت، شکافت، ایمنی و امنیت هسته‌ای، پسمانداری، تربیت نیروی انسانی و حفظ و نگهداری و تحیق و توسعه، از جمله زمینه‌های همکاری برای دو کشور ایران و چین است.

وی بر اجرای تعهدات طرح جامع مشترک، از سوی همه طرف‌ها تاکید کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

305

کد خبر: 921242

وب گردی

وب گردی